Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας. Οι μαθητές μελετώντας το άρθρο αυτό του Μένου Φιλήντα αλλά κυρίως της "Γραμματικής της Ρωμέϊκης γλώσσας", που ο ίδιος συνέθεσε, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις προτάσεις και τις ιδέες ,που κυκλοφόρησαν στις αρχές του 20ου αιώνα σχετικά με τη Δημοτική Γλώσσα. Στο πλαίσιο συνεργατικής μεθόδου, θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να α ναζητήσουν τις απόψεις των σημαντικότερων δημοτικιστών (π.χ. Γιάννης Ψυχάρης) και του σημαντικότερου οπαδού της καθαρεύουσας,δηλαδή του Γεώργιου Μιστριώτη και να τις συγκρίνουν με τις απόψεις του προοδευτικού γλωσσολόγου Μένου Φιλήντα. Επίσης, θα μπορούσε να ζητηθεί από τους μαθητές να μελετήσουν τη Γραμματική της Νεοελληνικής γλώσσας του Μανόλη Τριανταφυλλίδη, τη σύγχρονη Γραμματική των Κλαίρη- Μπαμπινιώτη και να τις συγκρίνουν με τη Γραμματική της Ρωμέϊκης Γλώσσας του Μένου Φιλήντα, ως προς τη μορφολογία, τη σύνταξη, το κλιτικό σύστημα, την ονοματολογία, αλλά και την ορθογραφία και τη γραφή. Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές θα μπορούν να διαμορφώσουν μια πιο εμπεριστατωμένη γνώμη σχετικά μ ε τις συνθήκες, κάτω από τις οποίες η Δημοτική Γλώσσα εξελίχθηκε και διαμορφώθηκε μέχρι σήμερα. Επιπλέον, στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης, θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να διερευνήσουν τις κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες κάτω από τι ς οποίες διαμορφώθηκε και κορυφώθηκε η γλωσσική διαμάχη κατά τους αιώνες 19ο και 20ο .