View of the fortress of Babylon in Cairo (modern-day Coptic quarter)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ξυλογραφία του 1600 μ.Χ. που απεικονίζει το τμήμα του φρουρίου που ανέγειραν οι Βαβυλώνιοι στο Κάιρο καθώς και τη συνοικία που βρισκόταν μέσα σε αυτό. Βρίσκεται στην περιοχή της αρχαίας Βαβυλώνας της Αιγύπτου, η οποία πήρε την ονομασία της μετά την εγκατάσταση των Βαβυλωνίων αιχμαλώτων, που έφερε στην Αίγυπτο ο Φαραώ Ραμσής Α’ (1390 π.Χ.) από την εκστρατεία του στην Ασία. Η πρώτη αναφορά στο φρούριο γίνεται από τον Στράβωνα (Γεωγραφία, κεφ.XVII). Περιέχεται σε χρονικό το οποίο αποδίδεται στον Φραγκισκανό μοναχό Noé Bianco ο οποίος εικάζεται ότι το έγραψε μετά το προσκυνηματικό του ταξίδι στους Αγίους Τόπους γύρω στα 1527. Το χρονικό του δημοσιεύτηκε στα 1566 και έτυχε πολλών επανεκδόσεων τους επόμενους δύο αιώνες. Η συλλογή βρίσκεται στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη - Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα. Ξυλογραφία είναι η τέχνη της χάραξης σχεδίων και συμβόλων πάνω σε ξύλινη επιφάνεια που προορίζεται για πλάκα για την εκτύπωση αντιτύπων σε χαρτί.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρόν ΜΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία θεμάτων σχετικά με την Ιστορία και ειδικότερα με την Ιστορία της Αιγύπτου, των Φαραώ και των συγκρούσεων που είχαν με γειτονικούς λαούς. Επιπλέον, μπορεί να καταδειχθεί ότι μέσω αυτών των συγκρούσεων οι Αιγύπτιοι μετέφεραν αιχμαλώτους στην Αίγυπτο από περιοχές που κατακτούσαν και τους χρησιμοποιούσαν για την κατασκευή μεγάλων δημοσίων έργων. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της Γεωγραφίας και συγκεκριμένα ως παράδειγμα ανθρώπινων δραστηριοτήτων στο φυσικό περιβάλλον με την κατασκευή οχυρωματικών έργων. Οι μαθητές με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού θα αναγνωρίσουν τη σπουδαιότητα τέτοιων κατασκευών, για την ασφάλεια των ανθρώπων, σε εποχές με συχνές συγκρούσεις. Τέλος, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η ξυλογραφία και οι μαθητές να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί. Αποδέκτες και πρωταγωνιστές των παραπάνω δράσεων μπορεί να είναι μαθητές τόσο των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Development DevelopmentDevelopment
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE