Το ΜΑ προβάλλεται με βιντεοπροβολέα στους μαθητές τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου κατά το μάθημα της Ιστορίας και ειδικότερα στα κεφάλαια εκείνα που αφορούν την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Οι μαθητές, αφού αναγνωρίσουν το εικονιζόμενο πρόσωπο με ή χωρίς τη βοήθεια του εκπαιδευτικού, αναλαμβάνουν να συγκεντρώσουν στοιχεία που άπτονται της ζωής και της δράσης του Κολοκοτρώνη είτε από βιβλία είτε από το διαδίκτυο. Δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, χωρίζεται η ζωή και η δράση του Κολοκοτρώνη σε τρεις περιόδους την προεπαναστατική, την περίοδο της επανάστασης και τη μετεπαναστατική. Κάθε ομάδα συγκεντρώνει πληροφορίες για μία περίοδο όπως: η δράση του κατά την προεπαναστατική περίοδο (κλέφτικη ζωή, η φυγή του στα Επτάνησα, μύησή του στη Φιλική Εταιρεία, συνάντηση και συμφωνία με τον Πετρόμπεη κ.ά.), τα πολεμικά γεγονότα που πήρε μέρος ο εικονιζόμενος (απελευθέρωση Καλαμάτας, άλωση της Τριπολιτσάς, Δερβενάκια, εμφύλιος πόλεμος, άμυνα κατά του Ιμπραήμ κ.ά.) και η δράση του από την απελευθέρωση της Ελλάδας και μετά (υποδοχή Καποδίστρια και Όθωνα, δίκη και φυλάκισή του από την Αντιβασιλεία, Σύμβουλος Επικρατείας κ.ά.). Μια άλλη ομάδα αναλαμβάνει να συγκεντρώσει πληροφορίες για τους συγγενείς του Κολοκοτρώνη και να φτιάξει το γενεαλογικό του δέντρο. Τα αποτελέσματα της έρευνας κάθε ομάδας παρουσιάζονται στην ολομέλεια της τάξης όπου ακολουθεί συζήτηση. Τέλος, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η λιθογραφία και οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.