Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Η Αθηνα με τη μορφη γερμανικης πολης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ξυλογραφία. Περιλαμβάνεται στο έργο του Léon marquis de Laborde που εκδόθηκε το 1854 και έχει ως αντικείμενο την πόλη της Αθήνας το 15ο, 16ο και 17ο αιώνα. Στην έκδοση αυτή υπάρχουν σημαντικότατα σχέδια και πληροφορίες για τα αθηναϊκά μνημεία που βασίζονται σε παλαιότερες μελέτες. Εν προκειμένω στην εικόνα, όπως μας πληροφορεί η επικεφαλίδα της, απεικονίζεται η Αθήνα η οποία αποδίδεται με γοτθικά αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά. Το σχέδιο βέβαια δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα, ίσως το κάστρο στην κορυφή του λόφου να παραπέμπει στο βράχο της Ακρόπολης. Η προέλευση της εικόνας εντοπίζεται στο ''Χρονικό της Νυρεμβέργης'' που εκδόθηκε το 1493 και γράφτηκε από τον ουμανιστή Schedel Hartmann. Το σχέδιο ανήκει στον χαράκτη Michael Wolgemut που ήταν δάσκαλος του πασίγνωστου χαράκτη Albrecht Dürer. Ωστόσο, πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι το γεγονός ότι στις εκδόσεις του ''Χρονικού'' (Λατινική και Γερμανική) η συγκεκριμένη εικόνα δεν αναφέρεται στην Αθήνα αλλά στην Καρινθία, νότια περιοχή της Αυστρίας. Η σύνδεση δηλαδή του παραπάνω σχεδίου με την πόλη της Αθήνας είναι αυθαίρετη και μεταγενέστερη και δεν στοιχειοθετείται από την έκδοση προέλευσης.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρει μια θαυμάσια ευκαιρία στους μαθητές να εργαστούν ως ιστορικοί ερευνητές πάνω σ' ένα συγκεκριμένο πρόβλημα που εκτείνεται σε μια ευρεία περίοδο των νεότερων ιστορικών χρόνων. Ο διδάσκων φέρνει σε επαφή την ολομέλεια με την εικόνα. Αφού την παρατηρήσουν οι μαθητές προσεκτικά, καλούνται να αποφανθούν για το τι απεικονίζεται. Για το πρόβλημα της διάστασης ανάμεσα σε αυτό που αναφέρεται στην επικεφαλίδα και στον τρόπο απόδοσης της Αθήνας ο διδάσκων παρακινεί τους μαθητές να αναζητήσουν λύση ερευνώντας την έκδοση προέλευσης της εικόνας (''Χρονικό της Νυρεμβέργης''). Το σπάνιο αυτό βιβλίο του 15ου αιώνα έχει ψηφιοποιηθεί από το πανεπιστήμιο του Cambridge, από το Beloit College (Λατινική έκδοση) και από τη βιβλιοθήκη του Κογκρέσου (Γερμανική έκδοση) και είναι διαθέσιμο στο διαδίκτυο. Ομάδα ερευνητών-μαθητών αναλαμβάνει να εντοπίσει την εικόνα στην αρχική της έκδοση και να κατανοήσει συνοδευτικές φράσεις που βοηθούν στον προσδιορισμό του τι απεικονίζεται. Μια άλλη ομάδα αναζητά την εικόνα που περιλαμβάνεται στην έκδοση του Laborde με επίσκεψη σε βιβλιοθήκη που διαθέτει το έργο, όπως το Ίδρυμα Λασκαρίδη. Τέλος, οι δύο ομάδες, αφού μοιραστούν στοιχεία της έρευνάς τους, συνεργάζονται και διατυπώνουν υποθέσεις για το λόγο για τον οποίο ένα χαρακτικό του 15ου αιώνα που απεικονίζει περιοχή της Αυστρίας συνδέθηκε σε βιβλίο του 19ου αιώνα με την Αθήνα. Τα αποτελέσματα παρουσιάζονται στην ολομέλεια.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6977
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία
> Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.)
> Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Γερμανικά German LanguageΓερμανικά > Πολιτισμός – Τέχνες Culture - ArtΠολιτισμός – Τέχνες > Κατανόηση γραπτού λόγου ReadingΚατανόηση γραπτού λόγου
Λατινικά Latin LanguageΛατινικά > Μετάφραση TranslationΜετάφραση
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Γερμανικά German LanguageΓερμανικά > Πολιτισμός – Τέχνες Culture - ArtΠολιτισμός – Τέχνες > Κατανόηση γραπτού λόγου ReadingΚατανόηση γραπτού λόγου
Λατινικά Latin LanguageΛατινικά > Μετάφραση TranslationΜετάφραση
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator