Έλληνας ναυτικος, 1828
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για έγχρωμο σκίτσο που παρουσιάζει έναν Έλληνα ναυτικό με τοπική ενδυμασία, έτσι όπως τον αποτύπωσε ένας περιηγητής το 1828. Ο άντρας εικονίζεται καθιστός, ξυπόλητος, να παίζει ένα έγχορδο μουσικό όργανο, πιθανότατα μαντολίνο. Φορά γιλέκο και φαρδύ παντελόνι, τη λεγόμενη «βράκα». Στο κεφάλι φορά σκούφο. Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της ιστορικής περιόδου της τουρκοκρατίας, ειδικότερα κατά την περιγραφή της ελληνικής κοινωνίας στα χρόνια της δουλείας. Επίσης ενδείκνυται για τη διδασκαλία της εξέλιξης της ενδυμασίας στην Ελλάδα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να προβληθεί στο μάθημα της νεότερης Ιστορίας, στην ενότητα που περιγράφει την ελληνική κοινωνία στα χρόνια της δουλείας. Επίσης ενδείκνυται για τη διδασκαλία της εξέλιξης της ενδυμασίας στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας. Ο διδάσκων μπορεί να προβάλει την εικόνα στην τάξη, ώστε να βοηθήσει τους μαθητές να μπουν στο κλίμα της εποχής και να έρθουν σε επαφή με μια πτυχή του πολιτισμού της ελληνικής κοινωνίας τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Στη συνέχεια, μπορεί να εγείρει το ενδιαφέρον των μαθητών με μια ανοιχτού τύπου ερώτηση, όπως: "Γιατί πιστεύετε ότι οι εθνικές ενδυμασίες εξαφανίστηκαν και τώρα όλοι ντυνόμαστε με τον ίδιο τρόπο;" Έτσι, η εικόνα μπορεί να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση και προβληματισμό γύρω από τη διαδικασία της εξαφάνισης των εθνικών ενδυμασιών και της επικράτησης μίας ενιαίας ενδυμασίας, στις χώρες του δυτικού πολιτισμού τουλάχιστον.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE