Collection of fruits of a palm tree in Egypt
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ξυλογραφία που απεικονίζει συλλογή χουρμάδων από φοινικιά στην Αίγυπτο. Μια ολόκληρη οικογένεια αγροτών ασχολείται κάνοντας ο καθένας ξεχωριστή δουλειά. Τα παιδιά με τα τόξα, που απεικονίζονται, προφανώς προσπαθούν να ρίξουν τους χουρμάδες που βρίσκονται σε σημεία του δέντρου στα οποία δεν μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος που είναι ανεβασμένος πάνω σε αυτό. Περιέχεται στο έργο "Cosmographie du Levant" που αναφέρει ως συγγραφέα του το Γάλλο γεωγράφο André Thevet και εκδόθηκε το 1556 μετά από ταξίδι του στην Ανατολή. Η προσωπικότητα του Thevet συζητήθηκε ήδη από την εποχή του, ενώ η σύγχρονη έρευνα απέδειξε ότι το κείμενο του "Cosmographie du Levant" συντάχθηκε από τον François de Belleforest, έναν γραφέα που συμμετείχε στην αποστολή. Το χρονικό περιέχει είκοσι πέντε ξυλογραφίες με τα αξιοπερίεργα (αρχαιολογικά, βοτανολογικά και ζωολογικά) που περιγράφει. Ξυλογραφία είναι η τέχνη της χάραξης σχεδίων και συμβόλων πάνω σε ξύλινη επιφάνεια που προορίζεται για πλάκα για την εκτύπωση αντιτύπων σε χαρτί.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο πλαίσιο μαθήματος της Γεωγραφίας των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου προβάλλεται το ΜΑ με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη. Οι μαθητές, με ή χωρίς τη βοήθεια του εκπαιδευτικού, αναγνωρίζουν περί τίνος πρόκειται. Σημειώνεται ότι ο εκπαιδευτικός ενημερώνει τους μαθητές ότι ο τίτλος που αναγράφεται στην ξυλογραφία είναι λάθος και αναφέρεται σε άλλη ξυλογραφία που περιέχεται στην ίδια συλλογή. Ακολουθεί συζήτηση για την καθημερινή ζωή, τις εργασίες που έκαναν και τα μέσα που είχαν στη διάθεσή τους οι κάτοικοι της υπαίθρου κατά τον 16ο αιώνα μ. Χ., εποχή που δημιουργήθηκε το ΜΑ. Στη συνέχεια οι μαθητές, αναζητούν εικόνες καλλιέργειας της γης, διαχρονικά, έτσι ώστε να αντιληφθούν τις αλλαγές που συντελέσθηκαν κατά το διάβα των αιώνων. Οι εικόνες και τα κείμενα που θα συγκεντρωθούν μπορούν να αποτελέσουν το υλικό για την οργάνωση έκθεσης που θα αφορά τους τρόπους και τα μέσα καλλιέργειας της γης διαχρονικά. Επιπλέον, οι μαθητές των μικρότερων τάξεων μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για το δέντρο της φοινικιάς, για τον καρπό του, για τις περιοχές που φύεται και να αναφέρουν δέντρα που φύονται στο δικό τους τόπο (στην αυλή τους, στο περιβόλι του παππού τους, στο πάρκο της γειτονιάς τους..). Ακόμη, να βρουν και άλλα τροπικά φρούτα και δέντρα και να εξάγουν συμπεράσματα για το πού οφείλονται τα διαφορετικά είδη δέντρων και καρπών σε κάθε τόπο. Επίσης, κατά το μάθημα των εικαστικών τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου, μπορεί να προβληθεί η ξυλογραφία και οι μαθητές να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Development DevelopmentDevelopment
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Social and political organization Social and political organizationSocial and political organization
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE