Argyropoulos Vassilis, Greek comedian actor and impresario of the modern Greek theater, (1894-1953)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για αναπαραγωγή φωτογραφίας που απεικονίζει τον Βασίλη Αργυρόπουλο, ηθοποιό, σκηνοθέτη και θιασάρχη του ελληνικού θεάτρου. Γεννήθηκε στη Πάρο το 1894. Μετά τις γυμνασιακές του σπουδές ακολούθησε τη θεατρική καριέρα με πρώτη εμφάνισή του το 1910 στο θέατρο "Νέα Σκηνή". Προσελήφθη από τον θίασο Κοτοπούλη όπου και ανέλαβε κύριους κωμικούς αλλά και δραματικούς ρόλους μέχρι το 1924. Τον ίδιο καιρό ασχολήθηκε και με τη μετάφραση ξένων θεατρικών έργων. Το 1924 δημιούργησε τον θίασο με την επωνυμία "Ελληνική Κωμωδία Β. Αργυρόπουλου" ανεβάζοντας παραστάσεις στα θέατρα της Αθήνας "Κεντρικόν" και "Αλάμπρα", στο "Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς" καθώς και στα θέατρα των μεγαλυτέρων πόλεων της Ελλάδας, συνεχίζοντας στη συνέχεια και στο εξωτερικό. Το 1935 δημιούργησε το δικό του θέατρο επί της οδού Ιπποκράτους στην Αθήνα, το ομώνυμο "Θέατρο Β. Αργυρόπουλου". Οι μεγαλύτερες επιτυχίες του με μεγάλη σειρά παραστάσεων ήταν "Ο Άρχοντας του κόσμου" του Τίμου Μωραϊτίνη, "Το στραβόξυλο", του Δημήτρη Ψαθά, "Έρως εις το τετράγωνον", του Ιωαννόπουλου, "Ο έρως θέλει ξύλο", του Αλέκου Σακελλάριου και του Χρήστου Γιαννακόπουλου. Ο Αργυρόπουλος το 1945 εξέδωσε και μια ενδιαφέρουσα μελέτη της θεατρικής τεχνικής με τον τίτλο "Η τέχνη του ηθοποιού". Είχε τιμηθεί από τον Βασιλιά Παύλο καθώς και από το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Αλεξάνδρειας. Στην εκατονταετηρίδα από την γέννηση του τα Ελληνικά Ταχυδρομεία τον τίμησαν με έκδοση σχετικού αναμνηστικού γραμματοσήμου. Απεβίωσε το 1953.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αναπαραγωγή της φωτογραφίας που απεικονίζει τον σπουδαίο Έλληνα κωμικό Βασίλη Αργυρόπουλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος στη μελέτη της βιογραφίας του. Μελετώντας την σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του, στην πραγματικότητα οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να προσεγγίσουν το ελληνικό θέατρο στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα μια και ο Αργυρόπουλος είχε συνεργαστεί με τους σημαντικότερους θιάσους όπως της Κοτοπούλη, της Κυβέλη κλπ. Αυτό μπορεί να αποτελέσει αφορμή ώστε τα παιδιά να ερευνήσουν τα βιογραφικά αυτών των θιάσων και των θιασαρχών τους για να προσεγγίσουν καλύτερα τις συνθήκες λειτουργίας του ελληνικού θεάτρου το πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Σε μια εποχή που τα μέσα ψυχαγωγίας ήταν περιορισμένα ο ρόλος του θεάτρου ήταν πολύ σημαντικός και τα διαθέσιμα μέσα πολύ λιγότερα. Σε δεύτερο στάδιο και επειδή ο Αργυρόπουλος είχε πρωταγωνιστήσει σε έργα των σημαντικότερων θεατρικών συγγραφέων (κωμωδιών κυρίως) της εποχής του όπως των Ψαθά, Σακελλάριου, Μωραϊτίνη κ.ά, μπορεί να ακολουθήσει έρευνα στα βιογραφικά αυτών των συγγραφέων για να σχηματίσουν οι μαθητές μια εικόνα των σημαντικών αυτών δημιουργών και των έργων τους. Μπορεί να προγραμματιστεί προβολή σκηνών ή ολόκληρων έργων ώστε να γίνει κατανοητό το πνεύμα με το οποίο έγραφαν. Μπορεί να ακολουθήσει σύγκριση με ανάλογες πολυδιαφημισμένες σύγχρονες παραγωγές που αυτοχαρακτηρίζονται "κωμωδίες" και κινούνται στα όρια της χυδαιότητας. Αυτή η εργασία σκοπό έχει να οξύνει το αισθητήριο των παιδιών και την βελτίωση του επιπέδου τους ως ακροατών. Η εργασία μπορεί να ολοκληρωθεί με μια συζήτηση για τον ρόλο του θεάτρου σήμερα, και μια επίσκεψη σε έναν θεατρικό χώρο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Drama/Theatre History Drama/Theatre HistoryDrama/Theatre History
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Theatrical Forms Theatrical FormsTheatrical Forms
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to imitate and try
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE