Πρόκειται για εικόνα από το βιβλίο του Alfred Van der Brule, L’Orient Hellène, Grèce-Crète-Macédoine, που αναφέρεται στην Ελλάδα και στην πολιτική κατάσταση της χώρας στις αρχές του εικοστού αιώνα. Ο Van der Brule βασίζεται στο βιβλίο του σε μεγάλο βαθμό στις απόψεις του Γάλλου πολιτικού, διπλωμάτη, κλασικού φιλόλογου και συγγραφέα V. Berard. Ωστόσο, ο ίδιος είναι αρκετά καλά ενημερωμένος και είχε αποκτήσει εμπειρία από πρώτο χέρι για την Ελλάδα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του το 1905-1906. Θεωρείται ότι ανήκει στην ομάδα των συγγραφέων, η οποία την εποχή εκείνη είχε αναλάβει την υποχρέωση να υποστηρίξει την πολιτική ατζέντα των χωρών των Βαλκανίων. Ειδικότερα ο Van der Brule υποστηρίζει με το έργο του την ελληνική εξωτερική πολιτική. Αντίστοιχα, σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο των αρχών του εικοστού αιώνα, υπάρχουν ανάλογες δημοσιεύσεις ευρωπαίων συγγραφέων υπέρ των άλλων εθνοτικών ομάδων, όπως οι Σέρβοι και οι Βούλγαροι. Εικονίζεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με το Λευκό Πύργο, οχυρωματικό έργο οθωμανικής κατασκευής του 15ου αιώνα (χτίστηκε πιθανόν μεταξύ 1450-70). Γύρω από τον πύργο υπήρχε χαμηλός οκταγωνικός περίβολος με τρεις επίσης οκταγωνικούς πύργους, ο οποίος κατεδαφίστηκε στις αρχές του 20ού αι. Ο περίβολος αυτός χρησίμευε για να προστατεύει τον Πύργο από τη θάλασσα, αλλά θεωρείται πιθανή η χρήση του και για την τοποθέτηση βαρέων πυροβόλων, τα οποία θα έλεγχαν την ακτογραμμή και το λιμάνι. Σήμερα λειτουργεί ως μουσείο και είναι ένα από τα πιο γνωστά κτίσματα-σύμβολα πόλεων στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για μια κοσμοπολίτικη εικόνα της Θεσσαλονίκης των αρχών του 20ού αι., καθώς διακρίνονται κάτοικοι της πόλης που κάνουν περίπατο στην παραλία, τραπέζια από ζαχαροπλαστεία της εποχής και σημαίες ξένων κρατών να κυματίζουν στα μπαλκόνια των σπιτιών.