The acropolis of Smyrna, Izmir
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για σχέδιο του Άγγλου Thomas Allom (1804-1872), το οποίο περιλαμβάνεται σε βιβλίο που δημοσίευσαν από κοινού με τον Ιρλανδό Robert Walsh (1772-1852), όπου καταγράφουν τις εμπειρίες τους από τα ταξίδια τους στην Ανατολή. Παρουσιάζει μια σκηνή η οποία διαδραματίζεται στην περιοχή της Σμύρνης, σε ένα πλούσιο φυσικό τοπίο με νερά και δέντρα και με το κάστρο της να δεσπόζει ψηλά, στην ακρόπολή της. Ένα μικρό καραβάνι, αποτελούμενο από καμήλες, ορισμένες φορτωμένες, κινείται επάνω σε μια τοξωτή γέφυρα, χτισμένη πάνω σε ένα ποτάμι, όπου διακρίνεται και μια μικρή υδατόπτωση. Το καραβάνι συνοδεύεται από έφιππους άνδρες. Μετά τη γέφυρα φαίνεται πως θα μπει σε κάποιο χώρο με σπίτια. Στην περιοχή της υδατόπτωσης διακρίνεται ένα κτίσμα που μπορεί να είναι και υδρόμυλος. Μπροστά στο ποτάμι και κάτω από τον παχύ ίσκιο ενός δέντρου φαίνονται άνθρωποι σε στιγμές ξεκούρασης και ρεμβασμού. Ένας καβαλάρης επάνω σε μαύρο, καθαρόαιμο άλογο, ο οποίος ξεχωρίζει με την εκλεπτυσμένη ενδυμασία του, πλησιάζει προς το ποτάμι, όπου υπάρχουν δυο άλλοι άνθρωποι που παίρνουν νερό. Το κάστρο της Σμύρνης προσδιορίζει επιβλητικά το όλο τοπίο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί για την ανάδειξη της σχέσης του ανθρώπου με το περιβάλλον του, τόσο το φυσικό, όσο και το ανθρωπογενές. Προσφέρει τη δυνατότητα να αναδειχθεί το τοπίο, μέσα από τα φυσικά και ανθρωπογενή του στοιχεία, ως χώρος φυσικής ομορφιάς, αλλά και ανάπτυξης ανθρώπινων οικονομικών και άλλων δραστηριοτήτων. Προτείνεται οι μαθητές/τριες να κληθούν να εντοπίσουν όλα αυτά τα στοιχεία και να τα προσεγγίσουν μέσα από ομάδες που θα αναλάβουν συγκεκριμένες αποστολές σε διαθεματικές (Γλώσσα, Ιστορία, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση) και διερευνητικές εργασίες. Μία ομάδα θα ασχοληθεί με το κάστρο και την ακρόπολη, άλλη με τον υπόλοιπο δομημένο χώρο και τις ανθρώπινες παρεμβάσεις στο τοπίο (οικήματα, γέφυρες κ.λ.π.), άλλη με τους τύπους ανθρώπων που εικονίζονται, έφιπποι και πεζοί, καθώς και με τις δραστηριότητές τους, άλλη με τις μεταφορές, τα μεταφορικά μέσα και τα σχετικά ανθρώπινα δημιουργήματα (ζώα, καραβάνι, γέφυρα), άλλη με το φυσικό κάλλος του τοπίου. Τα αποτελέσματα των ερευνών τους θα πρέπει να τα παρουσιάσουν με παραδοσιακό γραπτό ή προφορικό ή με ψηφιακό τρόπο.
Θα μπορούσε, επίσης, σε ένα δεύτερο επίπεδο, να απασχολήσει τον εκπαιδευτικό, αλλά και τους/τις μαθητές/τριες, το πώς, κατά τη γνώμη τους, εγγράφεται το συγκεκριμένο τοπίο και οι δραστηριότητες που υπάρχουν σε αυτό στις συνειδήσεις των δρώντων ανθρώπων της εικόνας, αλλά και στις συνειδήσεις των αναγνωστών του βιβλίου που περιείχε την εικόνα. Θα αναδειχθεί, έτσι, και η συμβολική έννοια του τοπίου, καθώς αυτό προσλαμβάνεται από τους ανθρώπους ως πλαίσιο της δράσης τους ή ως φαντασιακός, για τον άνθρωπο της Δύσης, τόπος με ρομαντικά ή εξωτικά χαρακτηριστικά.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE