Plan of the ancient walls of Tiryns.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το τεκμήριο αντλήθηκε από το βιβλίο του Theodore Du Moncel Excursion from Athens to Nafplio in 1843, το οποίο μεταφράστηκε στα ελληνικά το 1984: DU MONCEL, Théodore. Οδοιπορικό του 1843 από την Αθήνα στο Ναύπλιο [Excursion from Athens to Nafplio in 1843], Athens, Olkos-Ariadni, 1984. Το βιβλίο περιλαμβάνει σχέδια του συγγραφέα σε λιθογραφίες και ξυλογραφίες τα οποία αποτυπώνουν το ελληνικό τοπίο, χτιστό και φυσικό περιβάλλον, κατά την Οθωνική περίοδο. Ο Γάλλος Théodose Achille Louis Vicomte du Moncel (1821-1884), απόγονος ευγενών από τη Νορμανδία, γεννήθηκε στο Παρίσι και εκτός από ικανός σχεδιαστής και χαράκτης διακρίθηκε κυρίως ως επιστήμονας ειδικός στον ηλεκτρισμό και στα μαθηματικά. Σε νεαρή ηλικία πραγματοποίησε μία περιήγηση στην Ελλάδα (1844), όπου και σχεδίασε με άνεση αρχαιολογικές τοποθεσίες, μνημεία και πόλεις. Το ταξίδι του ξεκίνησε από τη Βενετία (Νοέμβριος 1843) και μετά την Ελλάδα συνεχίστηκε στην Κωνσταντινούπολη, ενώ στην επιστροφή στάθμευσε στη Μάλτα, τη Μεσσήνη και τη Νάπολη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το τεκμήριο αξιοποιείται σε συνδυασμό με σύγχρονες κατόψεις του αρχαιολογικού χώρου της Τίρυνθας για τη διδασκαλία της μηκυναϊκής αρχιτεκτονικής στην αντίστοιχη διδακτική ενότητα στο μάθημα της Ιστορίας. Μπορεί να συνδυαστεί με επίσκεψη στην Τίρυνθα και να αξιοποιηθεί κατά την προπαρασκευαστική διδασκαλία πριν από τη διδακτική επίσκεψη. Αξιοποιείται, επίσης, στο πλαίσιο της Τοπικής Ιστορίας ή σε project (περιβαλλοντικό, πολιτιστικό, κλπ). Σε κάθε περίπτωση, ο διδάσκων θα πρέπει να εξηγήσει τον ρόλο των ευρωπαίων περιηγητών στην σταδιακή εξέλιξη της αρχαιολογικής έρευνας στη χώρα μας και τα σχέδια του Du Moncel είναι κατάλληλα για αυτήν την εισαγωγή. Σε περίπτωση που το τεκμήριο δοθεί στους μαθητές συνοδευόμενο από φύλλο εργασίας, οι ενδεικτικές ερωτήσεις μπορεί να είναι οι εξής: α) Τί απεικονίζει το σχέδιο; Ποιός το φιλοτέχνησε; Για ποιόν λόγο; Πού δημοσιεύτηκε το σχέδιο και με ποιόν σκοπό; Ποιούς νομίζετε ότι ενδιέφερε η έκδοση και ποιούς επηρέασε; β) Να συγκρίνετε το σχέδιο με την κάτοψη της ακρόπολης της Τίρυνθας που θα βρείτε στον αρχαιολογικό οδηγό του αρχαιολογικού χώρου ή στο διαδίκτυο (π.χ. ιστοσελίδα ΥΠΠΟ). Τί παρατηρείτε; Εξηγήστε σε τί οφείλονται οι διαφορές. γ) Εντοπίστε στο σχέδιο τα σημεία που έχουν αναστηλωθεί σήμερα. Ποιά είναι αυτά; Ποιά η λειτουργία τους;


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Prehistory PrehistoryPrehistory > Settlements SettlementsSettlements
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE