Turkish man. Greek man
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το τεκμήριο αντλήθηκε από το βιβλίο του Τουρνεφόρ για το ταξίδι του στην Ανατολή (TOURNEFORT, Joseph Pitton de. Relation d’un Voyage du Levant, fait par ordre du Roy. Contenant l’histoire ancienne& moderne de plusieurs Isles de l’Archipel, de Constantinople, des côtes de la Mer Noire, de l’Armenie, de la Georgie, des frontières de Perse& de l’Asie Mineure. Avec les plans des villes& des lieux considérables..., vol.Ι, Paris, Imprimerie Royale, M.DCCXVII, [=1717]). Παρουσιάζει έναν Τούρκο και ένα Έλληνα με φόντο ένα τοπίο της Ανατολής. Ο Ζοζέφ Πιτόν ντε Τουρνεφόρ (1656 - 1708) ήταν Γάλλος γιατρός και βοτανολόγος γεννήθηκε στην Προβηγκία. Οι προηγούμενες εργασίες του για τα βότανα και τις σχέσεις τους με την ιατρική, έγιναν αφορμή να επιλέξει το ταξίδι του στα νησιά του Ελληνικού Αρχιπελάγους, στην Πόλη, στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, στην Αρμενία, ως τα σύνορα της Περσίας. Οι εντυπώσεις του περιλαμβάνονται σ' ένα δίτομο έργο, στο οποίο ασχολείται με τη φυσική ιστορία, τη γεωγραφία, τις οχυρώσεις, το εμπόριο, τις αρχαιότητες, τα ήθη και έθιμα και τις περιγραφές των χωρών που επισκέφθηκε. Ξεκίνησε από τη Μασαλία στις 23 Απριλίου και έφτασε στα Χανιά στις 9 Μαΐου 1700. Στη Μασαλία γύρισε το 1702. Συνοδεύτηκε στα ταξίδια αυτά από τον Γερμανό βοτανολόγο Αντρέας φον Γκουντελσχάιμερ (Andreas von Gundelsheimer, 1668-1715) και τον καλλιτέχνη Κλοντ Ομπριέ (Claude Aubriet, 1651-1743). Η περιγραφή για εκείνο το ταξίδι δημοσιεύτηκε μετά το θάνατό του (Relation d'un voyage du Levant).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το τεκμήριο αξιοποιείται στο μάθημα της Ιστορίας, στην διδακτική ενότητα που σχετίζεται με τον Διαφωτισμό και την διάχυση της γνώσης μέσω των εγκυκλοπαιδικών εκδόσεων. Το παράδειγμα του Tournefort και του βιβλίου του για την Ανατολή μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τον τρόπο, με τον οποίο λειτουργούν οι εκδόσεις αυτές για την εξέλιξη της επιστήμης, των γραμμάτων και της σκέψης. Σε συνδυασμό με το έργο του Montesqueu Lettres Persannes, στο οποίο καταγράφονται λεπτομερώς παρατηρήσεις για τη συμπεριφορά, την ενδυμασία, τις συνήθειες ενός Πέρση, είναι δυνατόν να γίνει κατανοητό το ενδιαφέρον που ασκούσαν στους Γάλλους οι πληθυσμοί της Ανατολής, την οποία γνωρίζουν καλά χάρη στις διομολογήσεις. Το τεκμήριο μπορεί να δοθεί με φύλλο εργασίας το οποίο θα περιέχει, ενδεικτικά, τις παρακάτω ερωτήσεις: α) Πώς περιγράφονται οι δύο άνδρες του 17ου-18ου αι.; Τί είναι αυτό που έλκει την προσοχή του καλλιτέχνη στην απόδοση των λεπτομερειών; Υπάρχει διαφορά στις ενδυμασίες του Τούρκου και του Έλληνα; Για ποιόν λόγο; β) Πώς αποδίδεται το τοπίο, το φυσικό και το κτιστό περιβάλλον; Τί είναι αυτό που προκαλεί το ενδιαφέρον του ζωγράφου; Ποιές λεπτομέρειες τονίζει; Τί θέλει να δείξει μέσα από τις λεπτομέρειες αυτές; γ) Για ποιόν λόγο θεωρείτε ότι ο συγγραφέας του βιβλίου θέλησε να συμπεριλάβει παρόμοια σχέδια στην έκδοσή του; Συσχετίστε τον τίτλο του βιβλίου με τον τίτλο του σχεδίου και με το περιεχόμενό του. Τί συμπεράσματα εξάγετε για τον χαρακτήρα και τον σκοπό της έκδοσης; Πώς τα συνδέετε με την εποχή του Διαφωτισμού; Να αντιπαραβάλετε την έκδοση αυτή με σύγχρονες εγκυκλοπαιδικού τύπου εκδόσεις (έντυπες ή ψηφιακές). Ποιά είναι τα κοινά τους στοιχεία και σε τί διαφέρουν;


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE