View of Sparta and Mystras
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το τεκμήριο αντλήθηκε από το βιβλίο του CORONELLI, Vincenzo. Description géographique et historique de la Morée, réconquise par les Venitiens du royaume de Negrepont, des lieux circonvoisins, et de ceux qu'ils ont soumis dans la Dalmatie,&dans l'Épire, depuis la Guerre qu'ils ont déclarée aux Turcs en 1684 iusqu'en 1687. Enrichie de plusieurs plans&vues de Places de mêmes Païs, par le Père Coronelli, Cosmographe de la Serenissime République de Venise. Aux dépens de l'Auteur, Paris, Nicolas Langlois, MDCLXXXVII [=1687]. Πρόκειται για λιθογραφία που παρουσιάζει την Σπάρτη και τον Μυστρά την εποχή των τουρκοβενετικών πολέμων. O Βιντσένζο Μαρία Κορονέλλι ή Κορονέλι (1650 – 1718), ήταν Φραγκισκανός μοναχός, κοσμογράφος, χαρτογράφος, εκδότης και εγκυκλοπαιδιστής, κυρίως γνωστός για τους γεωγραφικούς άτλαντες και τις υδρόγειες σφαίρες που κατασκεύαζε. Πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη Βενετία.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το τεκμήριο αξιοποιείται στο μάθημα της Ιστορίας και στο μάθημα επιλογής Α΄ Λυκείου "Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός". Το έργο του γεωγράφου Vincenzo Coronelli εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης διαφόρων επιστημονικών κλάδων στην διάρκεια του 17ου αι., μεταξύ των οποίων και η επιστήμη της γεωγραφίας και χαρτογραφίας. Η ιδιότητα του μοναχού σε σχέση με την επιστημονική ιδιότητα του Coronelli σχετίζεται με την ανάπτυξη των πρώτων πανεπιστημίων στο πλαίσιο των μοναστηριακών βιβλιοθηκών, στη Δύση. Την εποχή που δημιουργήθηκε το τεκμήριο, μαινόταν ο τελευταίος Βενετοτουρκικός Πόλεμος στην Πελοπόννησο. Η σύνδεση των ιστορικών πολεμικών γεγονότων με την επιστήμη της χαρτογραφίας και της γεωγραφίας μπορεί να γίνει με την παράθεση στοχευμένων ερωτήσεων σε φύλλο εργασίας, που θα συνοδεύει το τεκμήριο. Ενδεικτικά προτείνονται: α) Συσχετίστε το με φωτογραφίες του Μυστρά και της Σπάρτης καθώς και με αντίστοιχες ξυλογραφίες του χαράκτη Τάσσου. Τί παρατηρείτε; Είναι φυσιοκρατική, ρεαλιστική ή συμβολική η απεικόνιση; Ποιά κτίρια αποδίδονται; Ποιές λεπτομέρειες τονίζει ιδιαίτερα το χαρακτικό του Coronelli; Για ποιόν λόγο, κατά την γνώμη σας; Τί συμπεράσματα εξάγετε σχετικά με την επιστήμη της χαρτογραφίας και της γεωγραφίας κατά τον 17ο αι.; β) Ποιός είναι ο δημιουργός του χαρακτικού; Αντλήστε πληροφορίες για τον Coronelli από το διαδίκτυο. Συζητήστε την διπλή ιδιότητά του ως μοναχού και ως επιστήμονα. Είναι ασύμβατες οι ιδιότητες ή όχι; Για ποιόν λόγο; Γνωρίζετε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις δυτικών και ορθόδοξων μοναχών, που να είναι ταυτόχρονα και επιστήμονες; γ) Ποιό σημαντικό ιστορικό γεγονός γνωρίζετε να συμπίπτει με τη χρονολογία φιλοτέχνησης του τεκμηρίου; Πώς συνδέεται η επιστήμη της γεωγραφίας και χαρτογραφίας με τα πολεμικά γεγονότα; Αντλήστε στοιχεία από το διαδίκτυο. Εξηγήστε την σχέση του Coronelli με τις στρατιωτικές αρχές της Βενετίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Science and Discoveries Science and DiscoveriesScience and Discoveries
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE