Turkish child on the day of his circumcision
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το αντικείμενο απεικονίζει έναν Τούρκο σε παιδική ηλικία την ημέρα της περιτομής του. Περιλαμβάνεται στο βιβλίο: [VAN MOUR, Jean Baptiste]. Recueil de cent estampes representant differentes nations du Levant tirees sur les tableaux peints d’après Nature en 1707, et 1708 par les Ordres de Mr. de Ferriol ambassadeur du Roi a la Porte, et gravées en 1712, et 1713 par les soins de M. Le Hay, ce recueil ce vend A Paris…, Avec privilège du Roi, Paris, 1714. Ο Jean Baptiste Vanmour ή Van Mour (1671 – 1737) ήταν γαλλοφλαμανδός ζωγράφος, ιδιαίτερα γνωστός για την αναπαράστηαση σκηνών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και ιδιαίτερα κατά την λεγόμενη περίοδο της Τουλίπας (1718-1730). Ως προσκεκλημένος του Marquis Charles de Ferriol, γάλλου πρέσβη στην Κωνσταντινούπολη, φιλοτέχνησε λατά παραγγελία του πρέσβη περί τα 100 πορτρέτα ντόπιων τύπων της Πόλης. Τα πορτρέτα αυτά αποτύπωσε αργότερα σε λιθογραφίες τις οποίες εξέδωσε το 1714 σε ένα λέυκωμα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η λιθογραφία με το παιδικό πορτρέτο ενός μικρού Τούρκου την ημέρα της περιτομής του μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας και στο μάθημα "Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός" μάθημα επιλογής Α΄ Λυκείου, στην ενότητα που αφορά στην εποχή του Διαφωτισμού και στις σχέσεις Δύσης - Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, στο πλαίσιο των Διομολογήσεων. Συνοδευόμενη από κατάλληλο φύλλο εργασίας, η λιθογραφία αυτή μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα το είδος των σχέσεων που αναπτύχθηκαν με την Οθωμανική Αυτοκρατορία και τις πολιτισμικές επιδράσεις που ασκήθηκαν. Προτείνονται οι παρακάτω ενδεικτικές ερωτήσεις: α) Ποιός φιλοτέχνησε το έργο αυτό, για ποιόν σκοπό και πότε; Αναζητήστε πληροφορίες για τον ζωγράφο και τον μέντορά του και συζητήστε τον ρόλο των Γάλλων αξιωματούχων στην Οθωμανική Πύλη. β) Πώς αποτυπώνεται ο μικρός Τούρκος στην λιθογραφία; Παρατηρήστε λεπτομέρειες της ενδυμασίας τους. Τί είδους κοστούμι φοράει; Για ποιόν λόγο; Γνωρίζετε εάν παρόμοιες ενδυμασίες φοριούνται και σήμερα στην Τουρκία; Για ποιόν σκοπό, σε τί πλαίσιο; γ) Πώς θα χαρακτηρίζατε το είδος αυτού του πορτρέτου σε σχέση με τον τίτλο του; Για ποιόν λόγο θεωρείτε ότι το λεύκωμα που περιέχει το έργο έκανε πολλές εκδόσεις σε διάφορες ξένες γλώσσες την εποχή του 18ου αι.; Πώς ονομάζεται η εποχή αυτή και πώς χαρακτηρίζεται; Πώς θα την συνδέατε με το περιεχόμενο του λευκώματος και το συγκεκριμένο πορτρέτο; Το τεκμήριο μπορεί να αξιοποιηθεί και στο μάθημα των Θρησκευτικών, στην διδασκαλία των μη χριστιανικών θρησκευμάτων. Σε αυτήν την περίπτωση ο τίτλος που περιέχει την λέξη "περιτομή" μπορεί να διευκολύνει τον διδάσκοντα να αναφερθεί στον συμβολισμό της περιτομής στο εβραϊκό και μουσουλμανικό θρήσκευμα. Η ερώτηση που θα μπορούσε να συνοδεύει το τεκμήριο είναι: α) Πώς παρουσιάζεται το νεαρό αγόρι την ημέρα της περιτομής του; Αποδίδεται χαρούμενο, περήφανο, ή φοβισμένο; Για ποιόν λόγο; β) Αναζητήστε πληροφορίες σχετικά με το έθιμο της περιτομής και προσπαθήστε να κατανοήσετε την επισημότητα της εικόνας. γ) Για ποιόν λόγο δεν υπάρχει το έθιμο της περιτομής στην χριστιανική θρησκεία; Για ποιόν λόγο η επισημότητα που δίνεται στο έθιμο από τους μουσουλμάνους προκαλεί το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων Χριστιανών που επισκέπτονται την Ανατολή;


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Religious Education Religious EducationReligious Education > Non-Christian Religions Non-Christian ReligionsNon-Christian Religions > Islam IslamIslam
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE