Depiction of diverse types of camel saddles
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Έγχρωμη λιθογραφία που απεικονίζει μια ομάδα καμηλών με τους καμηλιέρηδες και ένα άλογο. Οι καμήλες φέρουν τον εξοπλισμό τους και είναι έτοιμες προκειμένου να δεχτούν το φορτίο που θα μεταφέρουν στην έρημο. Η ομάδα ξαποσταίνει κοντά σε ένα δέντρο ενώ στο βάθος διακρίνεται μια πυραμίδα, στοιχείο που τοποθετεί την εικόνα στην περιοχή της Αιγύπτου. Οι καμήλες υπήρξαν το βασικό μεταφορικό μέσο στην έρημο απαραίτητες για την επιβίωση εκεί. Περιέχεται στο οδοιπορικό του Γάλλου Goupil-Fesquet ο οποίος ταξίδεψε στην ανατολή παρέα με τον καλλιτέχνη θείο του Émile Jean-Horace Vernet και το γνωστό, για τις πρώτες φωτογραφίες της Ακρόπολης και των Πυραμίδων, Gaspard-Pierre-Gustave Joly de Lotbinière. Το οδοιπορικό ξεκίνησε τον Oκτώβριο του 1839 και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 1840. Η λιθογραφία, αναφέρει η Βικιπαίδεια, είναι μια τεχνική εκτύπωσης, η οποία επινοήθηκε το 1798 περίπου από τον Α. Ζένεφελντερ και στηρίζεται στο γεγονός ότι το νερό και οι λιπαρές ουσίες δεν αναμιγνύονται ποτέ.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού και της υλοποίησης σχεδίου εργασίας στο Γυμνάσιο προβάλλεται το ΜΑ με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη. Οι μαθητές αναγνωρίζουν περί τίνος πρόκειται. Ακολουθεί συζήτηση τόσο για τα αναγκαιότητα όσο και για τη χρησιμότητα της καμήλας στις μεταφορές της ερήμου. Στη συνέχεια οι μαθητές, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, συγκεντρώνουν στοιχεία για τη χρησιμοποίηση των ζώων από τον άνθρωπο στην καθημερινή του ζωή ιδιαίτερα σε περιοχές με ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες. Έτσι μια ομάδα βρίσκει στοιχεία για τις μεταφορές με τα έλκηθρα με τη χρήση ταράνδων ή σκύλων στις παγωμένες περιοχές, τις καμήλες στις περιοχές των ερήμων, τους ελέφαντες στη ζούγκλα της ΝΑ Ασίας, τα γιακ στα Ιμαλάια. Αφού παρουσιαστούν τα αποτελέσματα της εργασίας κάθε ομάδας στην ολομέλεια, οι μαθητές συζητούν για την προσφορά των ζώων στην επιβίωση και εξέλιξη του ανθρώπινου είδους ιδιαίτερα στην προ των μηχανών εποχή. Επίσης, οι μαθητές των μικρότερων τάξεων του Δημοτικού μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για το ζώο, πού ζει, τι τρώει, πόσα μικρά γεννάει, τα είδη καμήλας που υπάρχουν (Βακτριανή, Αραβική), τις ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους κ.ά. Επιπλέον, μπορεί να ζητηθεί περιγραφή του ζώου και όταν τα παιδιά αναφέρουν για την καμπούρα ή τις καμπούρες στην πλάτη του να τους ζητηθεί να ερευνήσουν και να εξηγήσουν σε τι χρησιμεύουν. Τέλος, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η λιθογραφία και οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Biology BiologyBiology > Organisms and Environment Organisms and EnvironmentOrganisms and Environment > Human and the Environment Human and the EnvironmentHuman and the Environment
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE