Ioakeim III, Patriarch of Constantinople, (1834-1912)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον Ιωακείμ Γ', Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Ο Ιωακείμ Γ' γεννήθηκε στο Βαφειοχώρι της Κωνσταντινούπολης το 1834. Το 1852 χειροτονήθηκε διάκονος. Το 1863 χειροτονήθηκε πρεσβύτερος και διορίστηκε Μέγας Πρωτοσύγκελλος. Το 1864 χειροτονήθηκε μητροπολίτης Βάρνας ενώ το 1874 ανέλαβε μητροπολίτης της πολυεθνικής τότε Θεσσαλονίκης. Το 1878 ανήλθε στο θρόνο του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως. Ασχολήθηκε με θέματα παιδείας, ρύθμισε χρονίζουσες διοικητικές εκκρεμότητες, έθεσε σε λειτουργία το πατριαρχικό τυπογραφείο, ίδρυσε την πατριαρχική βιβλιοθήκη και έθεσε τα θεμέλια της νέας Μεγάλης του Γένους Σχολής. Το 1882 παραχώρησε τις μητροπόλεις Θεσσαλίας και Άρτας στην ελληνική Εκκλησία αφού ήδη είχε προηγηθεί η πολιτική τους ενσωμάτωση. Το 1884 εξαναγκάστηκε σε παραίτηση ενώ το 1901 επανήλθε στον οικουμενικό θρόνο. Τιμήθηκε με τα ανώτερα παράσημα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, και των Βασιλείων Ελλάδος, Βουλγαρίας, Αιγύπτου, Ρωσίας και Ρουμανίας. Απεβίωσε το 1912.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον Ιωακείμ Γ΄ Οικουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος για την μελέτη του βίου και των έργων του σημαντικού αυτού ιεράρχη. Πέραν από το τυπικό έργο ενός Πατριάρχη, ποιμαντορία του έχει ιδιαίτερη σημασία διότι ασκήθηκε χρονικά ακριβώς στο μεταίχμιο που συνέδεε την εποχή των διαφόρων εθνοτήτων εντός μιας μεγάλης κρατικής υπόσταση (αυτοκρατορία) με τον αναδυόμενο κόσμο του έθνους-κράτους. Σε αυτή τη ρευστή εποχή, ανέλαβε την ευθύνη του ορθόδοξου ποιμνίου της Πόλης και στο πλαίσιο της παραπάνω μετάβασης αντιμετώπιζε πιέσεις από το πολιτικό κέντρο των Αθηνών, ώστε να λειτουργεί ως εθνοποιητικός μηχανισμός για τους ομογενείς Έλληνες. Προτείνουμε, στο μάθημα της νεώτερης ιστορίας, να γίνει από τους μαθητές ερευνητική μελέτη σχετικά με τις συνθήκες ζωής των ομογενών στο Φανάρι και στην υπόλοιπη Πόλη μετά την απελευθέρωση του πρώτου τμήματος της Ελλάδας. Αυτό μπορεί να αναδείξει και τις σχέσεις που διαχρονικα υπήρχαν μεταξύ του Πατριαρχείου και της τούρκικης διοίκησης. Επεκτείνοντας, μπορεί να γίνει ευρύτερη διαθεματική εργασία (σε Ευρωπαϊκό επίπεδο) που να μελετά τη μετάβαση των λαών στο Έθνος-Κράτος, μοντέλο που επικρατεί και στις μέρες μας. Πέραν αυτών, λόγω σχετικής εγκυκλίου, έχει συνδεθεί το όνομα του συγκεκριμένου Πατριάρχη και με την, κατά συντηρητικούς κύκλους της Εκκλησίας, θεωρούμενη ως αιρετική στάση, υπέρ του ανοίγματος της συζήτησης για το νέο ημερολόγιο αλλά και για την προσέγγιση των ομόδοξων χριστιανικών εκκλησιών. Με αφετηρία αυτό το γεγονός, μπορεί να οργανωθεί στην τάξη ομαδική εγκυκλοπαιδική έρευνα και συζήτηση προβληματισμού, αναφορικά με τους πιστούς του παλαιού ημερολογίου, πως προέκυψε η διάσταση απόψεων, ποιο είναι το επιστημονικό της υπόβαθρο και ποιες οι αντιρρήσεις, ποιες ομάδες χριστιανών επιμένουν στο παλιό. Ούτως ή άλλως το θέμα απασχολεί ευάριθμη ομάδα πιστών της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και θεωρούμε σκόπιμο οι μαθητές μας να είναι ενημερωμένοι.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > Ecclesiastical History Ecclesiastical HistoryEcclesiastical History > Church Fathers Church FathersChurch Fathers
Religious Education Religious EducationReligious Education > Ecclesiastical History Ecclesiastical HistoryEcclesiastical History > Contemporary historic, geographical and social data Contemporary historic, geographical and social dataContemporary historic, geographical and social data
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE