Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Feast at Tarabya, on the northwestern coast of the Bosporus
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έργο του Luigi Mayer, το οποίο παρουσιάζει μια γιορτή στην περιοχή Θεραπειά στη βορειοδυτική ακτή του Βοσπόρου. Ο Mayer ήταν Ιταλογερμανός ζωγράφος ο οποίος γεννήθηκε στη Ρώμη το 1755. Κατά τη διάρκεια των περιηγήσεών του ο Mayer ζωγράφισε τοπία αλλά και σκηνές από την καθημερινή ζωή των κατοίκων. Tα Θεραπειά είναι μια πολύ ιδιαίτερη περιοχή και βρίσκεται στα βόρεια προάστεια της Κωνσταντινούπολης. Είναι ένα παλιό ελληνικό χωριό που κατοικούνταν κυρίως από αστικές οικογένειες Κωνσταντινοπολιτών. Στην περιοχή έμενε Ελληνικός και Αρμενικός πληθυσμός. Μέχρι και την δεκαετία του 1950 διέθετε μια από τις πιο ισχυρές ελληνικές κοινότητες στην Πόλη και διατηρούσε δημοτικό σχολείο, φιλόπτωχο ταμείο. Σημαντικό του πολιτιστικό στοιχείο αποτελούσε ο Μητροπολιτικός ναός του Αγίου Γεωργίου. Με τις εξελίξεις του 1955 πολλές οικογένειες μετακόμισαν σε άλλες περιοχές μέσα στη Πόλη καθώς και στην Ελλάδα και ο ναός λεηλατήθηκε. Σήμερα στα Θεραπειά μένουν πολύ λίγες οικογένειες Ελλήνων.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα έναυσμα για να αναζητήσουν οι μαθητές πληροφορίες σχετικά με τα ελληνικά χωριά, τα οποία βρίσκονται γύρω από την Κωνσταντινούπολη. Μαθαίνουν την κοινωνικοπολιτική αλλά και πολιτιστική ζωή του ελληνικού στοιχείου. Τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία των περιοχών μετά την απελευθέρωση από τον Τουρκικό Ζυγό. Συζητούν για τη ζωή του ελληνικού πληθυσμού στην Ευρωπαϊκή Τουρκία, την προσπάθειά του να μην αφομοιωθεί αλλά και το σημαντικό ρόλο που έπαιξε στην περιοχή με την οικονομική του ανάπτυξη. Τα παιδιά βρίσκουν στοιχεία για την περιοχή του Βόσπορου και το ρόλο του στις εμπορικές συναλλαγές. Αναζητούν και καταθέτουν στην ολομέλεια και τα άλλα ονόματα της περιοχής καθώς και το μύθο της Μήδειας, από τον οποίο δόθηκε στην τοποθεσία το όνομα "Φαρμακέα". Τέλος, βρίσκουν στη βιβλιοθήκη του σχολείου το βιβλίο της Μ. Ιορδανίδου «Λωξάνδρα», διαβάζουν αποσπάσματα και κατανοούν τον τρόπο που οι Έλληνες επιβίωναν στην περιοχή. Πότε παίρνοντας δυναμικές πρωτοβουλίες και πότε κάνοντας κινήσεις ελιγμού και τακτικής στην καθημερινότητά τους, πάντα με απώτερο σκοπό να κρατήσουν τις ισορροπίες με Τούρκους.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7095
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology
> Man-made environment Man-made environmentMan-made environment
> Social life and Cultur Social life and CulturSocial life and Cultur
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Argolic Cycle Argolic CycleArgolic Cycle
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Vocabulary - Semantics Vocabulary - SemanticsVocabulary - Semantics
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Argolic Cycle Argolic CycleArgolic Cycle
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Vocabulary - Semantics Vocabulary - SemanticsVocabulary - Semantics
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΙΝΤΑΣΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator