Our farmers and agriculture in Greece
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για άρθρο το οποίο έχει δημοσιευθεί, από κάποιον Έλληνα οικονομικό μετανάστη, σε έκδοση του 1905 της εφημερίδας «Νουμάς». Στο κείμενο, περιγράφεται η κατάσταση που επικρατούσε εκείνη την εποχή στον τομέα της ελληνικής γεωργίας, ενώ ταυτόχρονα εντοπίζονται αδυναμίες και προτείνονται τρόποι εκσυγχρονισμού της γεωργικής και παραγωγικής δραστηριότητας των Ελλήνων γεωργών, σύμφωνα με το πρότυπο των Ευρωπαϊκών χωρών. Οι πληροφορίες του άρθρου μπορούν να αξιοποιηθούν ως πρόσθετο υποστηρικτικό υλικό για προβληματισμό και κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών αναφορικά με τις εξελίξεις στην ελληνική κοινωνία και οικονομία του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα. Το συγκεκριμένο κείμενο συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Ιστορίας της Γ’ τάξης Γυμνασίου και Λυκείου, ενώ ταυτόχρονα προσφέρεται ως μαθησιακό υλικό ερευνητικής εργασίας με διαθεματικές στη λογοτεχνία και στον κινηματογράφο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό, για την υποστήριξη συνεργατικών μαθησιακών δραστηριοτήτων διερευνητικής μάθησης. Αρχικά, οι μαθητές σε μικρές ομάδες καλούνται να μελετήσουν το κείμενο και να εντοπίσουν τον προβληματισμό που αυτό εκφράζει. Στη συνέχεια, ενθαρρύνονται από τον εκπαιδευτικό να συμμετάσχουν σε διάλογο ώστε να διατυπώσουν και να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με το θέμα του άρθρου. Επίσης, καλούνται να διερευνήσουν επιλεγμένες από τον εκπαιδευτικό συμβατικές ή/και ηλεκτρονικές πηγές, ώστε μελετήσουν ειδικότερες ιστορικές έννοιες που συνδέονται με το βασικό θέμα του άρθρου, όπως είναι για παράδειγμα: α) τα κυριότερα γνωρίσματα της ελληνικής οικονομίας κατά τον 19ο-αρχές του 20ού αιώνα, β) η οικονομική μετανάστευση των Ελλήνων εκείνης της περιόδου, γ) τα κινήματα των αγροτών και των εργατών, δ) οι κυριότερες προσπάθειες εκσυγχρονισμού της ελληνικής αγροτικής οικονομίας. Τέλος, οι μαθητές καλούνται να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της έρευνάς τους σε μια ομαδική συνθετική εργασία εστιάζοντας στη σύγκριση της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας εκείνης της εποχής με τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Ξενητεμένος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE