Εξωφυλλο χρονικου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα, που είναι μια υδατογραφία, αποτυπώνει το εξώφυλλο χρονικού του έργου του Γάλλου Paul Jeancard που εκδόθηκε στο Παρίσι. Στο εξώφυλλο αναφέρεται το όνομα του συγγραφέα, ο τίτλος του έργου, τα μέρη τα οποία επισκέφτηκε ο δημιουργός, τον τόπο και τον φορέα έκδοσης του χρονικού. Σε κεντρικό σημείο του εξωφύλλου απεικονίζεται ένα αραβούργημα, με τα μοτίβα του και το μπλε χρώμα να κυριαρχεί, ενώ στο κέντρο του αραβουργήματος παρουσιάζονται αραβικά γλωσσικά σύμβολα. Ο δημιουργός του έργου, Γάλλος χημικός μηχανικός Paul Jeancard (1869-1948), ταξίδεψε στην Ανατολή. Ως χημικός συνέταξε στα 1911 μία πραγματεία αναφορικά με τη χημεία των αρωμάτων. Ταξίδεψε στην Ανατολή πριν το 1914 και ειδικότερα στην νοτιοανατολική Μεσόγειο και τη Μικρά Ασία και συνέγραψε χρονικό σχετικά με τις εμπειρίες από αυτό το ταξίδι, με τίτλο «Η Ανατολή», που εκδόθηκε το 1919. Οι εικόνες, ξυλογραφίες και ακουαρέλες, που κοσμούν το έργο αυτό βασίζονται σε δικά του σχέδια.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες την εικόνα του εξωφύλλου. Αναδεικνύουν τα στοιχεία που υπάρχουν στο εξώφυλλο και προσπαθούν να μαντέψουν το περιεχόμενο του βιβλίου και την ιστορική περίοδο στην οποία αναφέρεται. Αξιοποιώντας τις γνώσεις τους για τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο τη συσχετίζουν με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Η προσεχτική μελέτη της εικόνας, από τους μαθητές, θα αναδείξει τα δομικά στοιχεία που περιλαμβάνει ένα εξώφυλλο. Αναζητούν κι άλλα βιβλία παρατηρούν τα εξώφυλλά τους και προβαίνουν σε συγκρίσεις. Σε κάθε περίπτωση αξιοποιώντας τα στοιχεία των εξωφύλλων κάνουν προβλέψεις για το περιεχόμενό τους. Με αφορμή το αραβούργημα που υπάρχει στο εξώφυλλο της έκδοσης οι μαθητές το περιγράφουν με λεπτομερή τρόπο. Αναζητούν πληροφορίες για αυτό το είδος τέχνης και παρουσιάζουν αντιπροσωπευτικά, σπουδαία έργα αυτού του είδους ενώ από την παρατήρηση και μελέτη κι άλλων έργων καταγράφουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της τέχνης. Μια εικονική περιήγηση στα ανάκτορα της Σεβίλλης, της Αλάμπρας και της Γρανάδας, που είναι διακοσμημένα με αραβουργήματα, θα βοηθούσε σε αυτήν την κατεύθυνση. Με αφορμή τις πληροφορίες του εξωφύλλου που αποτυπώνονται στη γαλλική γλώσσα αλλά και τα αραβικά γλωσσικά σύμβολα, αξιοποιούνται μαθητές που έχουν γνώσεις της αντίστοιχης γλώσσας να παρουσιάσουν τις ακριβείς πληροφορίες που υπάρχουν στο εξώφυλλο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Chronicles ChroniclesChronicles
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
Religious Education Religious EducationReligious Education > Non-Christian Religions Non-Christian ReligionsNon-Christian Religions > Islam IslamIslam
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Decorative Arts Decorative ArtsDecorative Arts
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE