Μαρμαρις στη Μικρα Ασια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα, μια υδατογραφία, αποτυπώνει το λιμάνι της Μαρμαρίδας στα παράλια της Μικράς Ασίας. Στο έργο απεικονίζεται μέρος του λιμανιού, τα χτίσματα αλλά και το τοπίο που περιβάλλει το λιμάνι. Η Μαρμαρίδα είναι παραθαλάσσιο τουριστικό θέρετρο και λιμάνι στις τουρκικές ακτές του Αιγαίου, απέναντι από τη Ρόδο. Στον 6ο αιώνα π.Χ. στη θέση της σύγχρονης πόλης βρισκόταν η αρχαία ελληνική πόλη Φύσκος. Η πόλη άρχισε να αναπτύσσεται πολύ γρήγορα από τη δεκαετία του 1980 και μετά ως τουριστικός προορισμός. Ο δημιουργός του έργου, Γάλλος χημικός μηχανικός Paul Jeancard (1869-1948), ταξίδεψε στην Ανατολή. Ως χημικός συνέταξε στα 1911 μία πραγματεία αναφορικά με τη χημεία των αρωμάτων. Ταξίδεψε στην Ανατολή πριν το 1914 και ειδικότερα στην νοτιοανατολική Μεσόγειο και τη Μικρά Ασία και συνέγραψε χρονικό σχετικά με τις εμπειρίες από αυτό το ταξίδι, που εκδόθηκε το 1919. Οι εικόνες, ξυλογραφίες και ακουαρέλες, που κοσμούν το έργο αυτό βασίζονται σε δικά του σχέδια.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες την εικόνα, προσπαθούν να προσδιορίσουν τον χώρο που απεικονίζει και τον χρόνο δημιουργίας της. Αξιοποιώντας τις γνώσεις τους για τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο τη συσχετίζουν με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Με τη βοήθεια του χάρτη αλλά και του λογισμικού οπτικοποίησης google earth οι μαθητές περιηγούνται στην περιοχή της Μαρμαρίδας, συζητούν για την γεωγραφική της θέση, την εγγύτητα με τα Δωδεκάνησα και αναδεικνύουν τον στρατηγικό της ρόλο. Με αφορμή την εικόνα με την Μαρμαρίδα οι μαθητές σχεδιάζουν και υλοποιούν ένα πρόγραμμα για την πορεία της πόλης μέσα στον χρόνο. Οι μαθητές, εργαζόμενοι σε ομάδες, επιλέγουν θεματικές ενότητες π.χ. ιστορία, οικονομία, καθημερινή ζωή, τέχνες και πολιτισμός. Με την ολοκλήρωση του σχεδίου παρουσιάζουν τις εργασίες τους στην τάξη. Εναλλακτικά, θα μπορούσαν οι ομάδες να εργαστούν με διαφορετικές χρονικές περιόδους ή να ασχοληθούν με διαφορετικές πόλεις, περιοχές της Μικράς Ασίας. Παρατηρώντας με προσοχή τα κτήρια που απεικονίζονται στην εικόνα οι μαθητές αναδεικνύουν βασικά χαρακτηριστικά των οικοδομημάτων και οδηγούνται σε συμπεράσματα για τον τρόπο με τον οποίο οικοδομούσαν στην περιοχή. Προβαίνουν σε συγκρίσεις με σύγχρονα κτήρια της περιοχής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE