Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Roman coin of Emperor Otho. Ancient coin from Lesbos island. Ancient coins from Tinos island.
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έργο του Jacob Spon, το οποίο απεικονίζει αρχαία νομίσματα της Λέσβου και της Τήνου καθώς και ένα ρωμαϊκό του αυτοκράτορα Όθωνα. O Spon ήταν Γάλλος ιατρός και αρχαιολόγος, ο οποίος περιηγήθηκε στην Ελλάδα από το 1875 ως το 1876, μελετώντας αρχαία ελληνικά μνημεία και επιγραφές. Επιπλέον συνέλεξε χειρόγραφα αλλά και νομίσματα. Η λέξη νόμισμα έχει την ίδια ετυμολογική ρίζα με τη λέξη νόμος, πράγμα που σημαίνει ότι τα νομίσματα αναγνωρίζονταν ως προϊόν κοινωνικών συμβάσεων με δεδομένες αξίες στις συναλλαγές. Στην αρχαία Ελλάδα κάθε περιοχή είχε το δικό της νόμισμα. Ήταν κατασκευασμένα από μπρούντζο και είχαν τη μορφή κάποιου κατοικίδιου ζώου. Νομίσματα βρίσκουμε από το 2000 π.Χ., δηλώνοντας ότι οι συναλλαγές προϊόντων μεταξύ των περιοχών υπήρχαν από παλιά. Σήμερα, στην ιστορική έρευνα τα αρχαία Ελληνικά νομίσματα αντιμετωπίζονται ως ιστορικές και αρχαιολογικές πηγές γιατί μας δίνουν σημαντικές πληροφορίες για έργα της αρχαιότητας, τα οποία δε διασώζονται σήμερα.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα ερέθισμα για τους μαθητές για ενασχόλησή τους με την πορεία και την εξέλιξη του νομίσματος μέσα στο χρόνο. Προσπαθούν να ερμηνεύσουν τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι αναγκάστηκαν να εφεύρουν το νόμισμα και συζητούν για το πόσο απαραίτητο έχει γίνει στην καθημερινότητά μας. Βρίσκουν στοιχεία για το πότε ένα αντικείμενο θεωρείται «νόμισμα» σε τι διαφέρει από το χαρτονόμισμα, πώς καθορίζεται η αξία του και μαθαίνουν την έννοια της υποτίμησης. Μαθαίνουν για την αλλαγή νομίσματος στη χώρα μας το 2000 μ.Χ. και φέρνουν και παρουσιάζουν στην ολομέλεια παλιά νομίσματα της δραχμής ή και της δεκάρας. Συζητούν στην τάξη για την ΟΝΕ που μέλος της είναι και η Ελλάδα και βρίσκουν τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία του κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος. Μιλούν και μαθαίνουν για τη σύγχρονη πραγματικότητα των Capital controls και καταθέτουν τις προσωπικές τους απόψεις και εμπειρίες. Τέλος διοργανώνουν επίσκεψη στο Νομισματικό Μουσείο όπου και παρουσιάζεται η ιστορία του νομίσματος αλλά και στο νομισματοκοπείο για να δουν από κοντά τον τρόπο που κόβονται τα κέρματα και τυπώνονται τα χαρτονομίσματα.
KEYWORDS

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7113

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology
> Man-made environment Man-made environmentMan-made environment
> Development DevelopmentDevelopment
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Economy EconomyEconomy
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Production ProductionProduction > Profit ProfitProfit
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Economy EconomyEconomy
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Production ProductionProduction > Profit ProfitProfit
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to think critically and creatively
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > process > to think critically and creatively
psychomotor > to adapt and perform creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΙΝΤΑΣΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator