Μαγγανοπηγαδο
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αφορά σε μαγγανοπήγαδο στην ελληνική επαρχία γύρω στο 1935 μ.Χ. Το μαγγανοπήγαδο είναι ένα μηχάνημα για άντληση νερού από πηγάδι που πήρε τ’ όνομά του από την αντλία ή μαγγάνι. Χρησιμοποιήθηκε για το πότισμα περιβολιών ή χωραφιών. Στην εικόνα, διακρίνονται τμήματα του μαγγανοπήγαδου: Ο κυλινδρικός τροχός που είναι τοποθετημένος πάνω από το πηγάδι, ο οδοντωτός τροχός που κινούσε τον μηχανισμό, ο κορμός δέντρου (καδρόνι) που δενόταν το ζώο και περιστρεφόταν με κλειστά τα μάτια για να μη ζαλιστεί. Τα ζώα που χρησιμοποιούνταν ήταν γαϊδούρια ή άλογα τα οποία με τους κύκλους που έκαναν αντλούσαν την ποσότητα νερού που χρειαζόταν για το πότισμα. Η φωτογραφία ανήκει στη συγγραφέα Έλλη Παπαδημητρίου (1906 μ.Χ. - 1993 μ.Χ.), η οποία εκτός από την ποίηση και το θέατρο ασχολήθηκε με τη διατήρηση και την ανάδειξη διαφόρων μορφών λαϊκής έκφρασης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στο γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής με αφορμή την εικόνα και μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις, οι μαθητές καλούνται να συζητήσουν για τη γεωργία παλιότερα και σήμερα. Καλούνται να ερευνήσουν για τους τρόπους με τους οποίους η εκβιομηχάνιση άλλαξε τη γεωργική παραγωγή –χρήση μηχανημάτων, ποικιλία και ανθεκτικότητα σπόρων κ.ά. Στην Ιστορία προτείνεται να εστιάσουν στη βιομηχανική επανάσταση τον 19ο αι. και τις αλλαγές στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση καλούνται να ερευνήσουν για τη στενή σχέση του ανθρώπου με τα ζώα και το περιβάλλον παλαιότερα και σήμερα. Μπορούν να αναλύσουν έννοιες όπως σεβασμός, αλληλεξάρτηση, αειφορία κ.ά. Επίσης μπορούν να καταγράψουν τα προβλήματα που προκαλούν ανθρώπινες συμπεριφορές και δραστηριότητες στο περιβάλλον, και να προτείνουν τρόπους επίλυσης. Στην Αισθητική Αγωγή προτείνεται να ασχοληθούν με την τέχνη της φωτογραφίας (είδη, τεχνικές λήψης κ.ά.) αλλά και στη Μουσική να συγκεντρώσουν σχετικά τραγούδια και να προβληματιστούν για το νόημα των στίχων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Audiovisual Arts Audiovisual ArtsAudiovisual Arts
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΙΑ ΜΑΝΩΛΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE