Τοπιο στη Σπαρτη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα παρουσιάζει τοπίο στη περιοχή της Σπάρτης. Διακρίνονται οι γειτονικοί λόφοι, η πεδιάδα και ερείπια αρχαίων μνημείων. Η Σπάρτη ήταν σημαντική πόλη-κράτος στην Αρχαία Ελλάδα μία από τις δύο σημαντικότερες κατά τη διάρκεια της κλασικής αρχαιότητας. Ήταν χτισμένη στις όχθες του ποταμού Ευρώτα, στο νότιο ανατολικό μέρος της Πελοποννήσου. Κύριο χαρακτηριστικό των αρχαίων Σπαρτιατών ήταν η στρατιωτική πειθαρχία αποτέλεσμα της συστηματικής και σκληρής αγωγής σύμφωνα με το σύστημα της Αγωγής που είχε επιβάλει η νομοθεσία του Λυκούργου. Από την ηλικία των 7 χρονών τα αρσενικά παιδιά αποσπώνταν από το γονεϊκό περιβάλλον και την ανατροφή τους αναλάμβανε η Σπαρτιατική Πολιτεία. Από την ηλικία των τριών παιδιών τα αγόρια σκληραγωγούνταν, μάθαιναν να παλεύουν, να τρώνε ελάχιστα, να φορούν τα ίδια ρούχα κάθε εποχή, να επιβιώνουν σε κάθε δυσκολία. Έτρωγαν Μέλανα Ζωμό, ένα παρασκεύασμα από χοιρινό, αλάτι, ξύδι και αίμα, και κοιμόντουσαν πάνω σε καλάμια που έκοβαν από τις όχθες του Ευρώτα. Η αγωγή των Σπαρτιατών διαρκούσε περίπου δώδεκα χρόνια. Το εικονιζόμενο σχέδιο δημοσιεύτηκε το 1770 στο βιβλίο του Γάλλου περιηγητή Le Roy Julien David, που επιμελήθηκε το βιβλίο "Les ruines des plus beaux monuments de la Grece".

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Προτείνεται οι μαθητές να περιγράψουν το τοπίο και διακρίνοντας τα αρχαία ερείπια να υποθέσουν ότι πρόκειται για κάποια περιοχή με σημαντικό παρελθόν. Αφού επισημανθεί ότι πρόκειται για την περιοχή της Σπάρτης, μίας από τις δύο σημαντικότερες πόλεις-κράτη και στρατιωτικές δυνάμεις στην κλασική αρχαιότητα, τα παιδιά μπορούν ομαδικά να αναζητήσουν και να παρουσιάσουν πληροφορίες για τη στρατιωτική εκπαίδευση των παιδιών των αρχαίων Σπαρτιατών καθώς επίσης για την αγωγή των παιδιών των αρχαίων Αθηναίων. Είναι δυνατό μάλιστα να χωριστούν σε δύο ομάδες και να εμπλακούν σε αγώνα επιχειρηματολογίας υποστηρίζοντας κάθε ομάδα το αντίστοιχο σύστημα αγωγής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 12
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE