Οι μαθητές, με αφορμή τη φωτογραφία, ενδείκνυται να μελετήσουν την ιστορία της τέχνης της βυρσοδεψίας, από τα χρόνια του Ομήρου μέχρι και την παρακμή της, την δεκαετία του 1980. Μπορεί να αναζητηθούν, επιπλέον, οι λόγοι ανάπτυξής της στην Ελλάδα και περισσότερο στα νησιά του Αιγαίου (θαλασσινό νερό, άφθονες πρώτες ύλες, κτηνοτροφία), καθώς και οι αιτίες της βιομηχανικής ανάπτυξης και οικονομικής άνθισης των νησιών του Αιγαίου τον 19ο αιώνα, εiδικά όσων γειτνίαζαν με τα μικρασιατικά παράλια. Οι τρόποι κατεργασίας των δερμάτων, τα εργαλεία που χρησιμοποιούνταν, η επικινδυνότητα λόγω δυσωδίας και πιθανών μολύνσεων αλλά και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις, εξαιτίας της λειτουργίας των βυρσοδεψείων, μπορούν να αποτελέσουν, επίσης, πεδία διερεύνησης. Ακόμη, ως πεδίο έρευνας προσφέρεται ο τρόπος λειτουργίας και τα είδη των αλευρόμυλων, όπως επίσης και οι συνθήκες, που ευνοούσαν την κατασκευή τους στη Λέσβο. Τέλος, οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν σχετικές φωτογραφίες κτισμάτων στο διαδίκτυο, χαρακτηριστικές περιπτώσεις δειγμάτων βιομηχανικής αρχιτεκτονικής (ελαιοτριβεία, σαπωνοποιεία, βυρσοδεψεία, αλευρόμυλοι), αλλά και να δημιουργήσουν ειδικά λεξικά με λέξεις που συνδέονται με την τέχνη της βυρσοδεψίας και της άλεσης του σιταριού. Βέβαια, και ένα ερευνητικό σχέδιο, με άξονες τα επαγγέλματα που έσβησαν, την εγκατάλειψη και τη λεηλασία των ιστορικών κειμηλίων-εργαλείων αλλά και τους τρόπους διατήρησης της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, μέσω αναπαλαιώσεων και επισκευών, μάλλον θα προσφέρει σημαντικά παιδαγωγικά οφέλη.