Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Ανεκδοτη ελληνικη επιγραφη των αυτοκρατορικων χρονων
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για ανάτυπο, 20 σελίδων, επιστημονικού άρθρου που δημοσιεύτηκε στον όγδοο τόμο του περιοδικού «Ιστορικογεωγραφικά» (Γιάννενα-Θεσσαλονίκη 2000). Σε αυτό περιλαμβάνονται, επίσης, η εκδοτική και επιστημονική ταυτότητα του περιοδικού και τα περιεχόμενα του τόμου. Το καθαυτό κείμενο αποτελείται από 8 σελίδες, ενώ συνοδεύεται από 41 υποσημειώσεις με σχόλια και βιβλιογραφία, περίληψη μισής σελίδας στα γαλλικά, και 11 εικόνες. Το θέμα του άρθρου είναι μια ενεπίγραφη στήλη, επιτύμβιο σήμα, που βρέθηκε στο χωριό Αναστασιά Σερρών. Ο συγγραφέας παραθέτει κατά σειρά α) τις συνθήκες εύρεσής της, β) τα χαρακτηριστικά της, γ) τα χαρακτηριστικά και τη μεταγραφή της τρίστιχης κεφαλαιογράμματης, ελληνικής, επιγραφής που βρέθηκε χαραγμένη επάνω της, δ) την περιγραφή των γραμμάτων της επιγραφής, ε) τη χρονολόγησή της στον 2ο αιώνα μ.Χ. με βάση τα γράμματα, τα συνευρήματα και το ρωμαϊκό όνομα Κρούσπιος που υπάρχει στην επιγραφή, στ) το σχολιασμό των ονομάτων που περιέχει, ζ) κοινωνικά, ανθρωπωνυμικά και προσωπογραφικά συμπεράσματα σε σχέση με την ταυτότητα του προσώπου στο οποίο αυτή αναφέρεται, η) τοπογραφικά συμπεράσματα για την ύπαρξη ενός ρωμαϊκού πολίσματος στην περιοχή με βάση και άλλα αρχαιολογικά ευρήματα. Οι εικόνες, της επιγραφής και άλλων ευρημάτων από την περιοχή, που ακολουθούν το κείμενο, αισθητοποιούν τα επιστημονικά δεδομένα του συγγραφέα.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να αξιοποιηθεί για τη σχεδίαση μιας διδασκαλίας που θα αποβλέπει στην ανάπτυξη των μεταγνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών. Οι τελευταίοι αφού αποδομήσουν το κείμενο, τόσο ως προς το περιεχόμενο, όσο και ως προς το είδος του, ως επιστημονική αρχαιολογική δημοσίευση - εντοπίζοντας τα βήματα που ακολουθεί ο συγγραφέας του, προκειμένου να δημοσιεύσει την επιγραφή που τον απασχολεί - προτείνεται να κληθούν, δουλεύοντας σε ομάδες, να "δημοσιεύσουν", σύμφωνα με τα παραπάνω πρότυπα τη δική τους επιγραφή. Θα την επιλέξουν, αν δεν επισκεφτούν κάποιο μουσείο, από ψηφιακά αποθετήρια, όπως, για παράδειγμα, από την ιστοσελίδα του "Πανδέκτη" του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, ή από την "Ανθολογία Επιγραφών", στην ιστοσελίδα των "Ψηφίδων", του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Είναι σαφές πως μια τέτοια προσέγγιση έχει διαθεματική λογική καθώς μπορεί να πραγματοποιηθεί στα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής και Νεοελληνικής Γλώσσας, της Ιστορίας, αλλά και της Γεωγραφίας και της Αισθητικής Αγωγής. Οι τελικές μαθητικές "δημοσιεύσεις" θα μπορούσαν, επίσης, να αποτελέσουν το υλικό ενός ιστολογίου ή άλλης εφαρμογής web 2.0, ή ενός απλού λευκώματος, ή ενός λευκώματος ιστού.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7206
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Digital Library of Serres
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language
> Text genres Text genresText genres
> Research - Studies Research - StudiesResearch - Studies
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Writing WritingWriting
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Text types Text typesText types
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Vocabulary - Semantics Vocabulary - SemanticsVocabulary - Semantics > Development of words in time Development of words in timeDevelopment of words in time
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Communication CommunicationCommunication
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Writing WritingWriting
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Text types Text typesText types
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Vocabulary - Semantics Vocabulary - SemanticsVocabulary - Semantics > Development of words in time Development of words in timeDevelopment of words in time
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Communication CommunicationCommunication
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator:
Σαμσάρης, Πέτρος Κ.
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
publisher: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator