Zappas Konstantinos
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για μια λιθογραφία του 1884 η οποία παρουσιάζει το πορτρέτο του Εθνικού μας ευεργέτη Κωνσταντίνου Ζάππα. Γεννήθηκε το 1814 στο υπό οθωμανική διοίκηση Λάμποβο Τεπελενίου (Βόρεια Ήπειρος). Μετά τον θάνατο του Ευάγγελου Ζάππα, διαχειρίστηκε την περιουσία του εξαδέλφου του, και ορίστηκε επικαρπωτής της «Επιτροπής των Ολυμπίων», της επιτροπής δηλαδή που είχε σκοπό την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Το 1881 αγόρασε μεγάλα τσιφλίκια στη Θεσσαλία. Μερίμνησε για την ανέγερση (1874-1888) του καλλιμάρμαρου Ζαππείου Μεγάρου στην Αθήνα. Με επιδοτήσεις από την προσωπική περιουσία του, κτίστηκαν τα πρότυπα Ζάππεια παρθεναγωγεία στην Κωνσταντινούπολη, καθώς και πολλά άλλα εκπαιδευτήρια σε πολλές πόλεις και κωμοπόλεις της Ηπείρου και της Θράκης. Επίσης, συστήθηκαν υποτροφίες για τη μετεκπαίδευση σπουδαστών στις γεωργικές σχολές της Δυτικής Ευρώπης. Πέθανε το 1892 στην πόλη Μαντ (Mantes-la-Jolie) της Γαλλίας. Ανδριάντες του Κωνσταντίνου και Ευάγγελου Ζάππα, έχουν ανεγερθεί μπροστά από το Ζάππειο Μέγαρο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας και συγκεκριμένα με αφορμή την λιθογραφία του Κωνσταντίνου Ζάππα, μπορεί να γίνει μια αναφορά στους Εθνικούς Ευεργέτες της Ελλάδας και του μεγάλου έργου που προσέφεραν σε όλη την ιστορική μας διαδρομή και ειδικά τις κρίσιμες στιγμές για το Έθνος. Στο συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο, οι δωρεές έγιναν και από τα δύο ξαδέρφια, ο ένας συμπλήρωσε το ρόλο του άλλου και αυτός είναι και ο λόγος που αναφέρονται και οι δύο. Επίσης, με αφόρμηση τη δωρεά τους, μπορεί να γίνει αναφορά στην προσπάθεια αναβίωσης των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και στο Ζάππειο, το οποίο πήρε το όνομά τους. Μπορούν να προγραμματίσουν μια εκπαιδευτική επίσκεψη οι μαθητές στο Ζάππειο, ώστε να αντιληφθούν το μέγεθος της δωρεάς, αλλά και να δούνε τους ανδριάντες τους, οι οποίοι φιλοξενούνται στον εξωτερικό χώρο, μπροστά από το Ζάππειο. Τέλος, στα πλαίσια του μαθήματος των Εικαστικών, θα μπορούσαν να ασχοληθούν με την τεχνική της λιθογραφίας και να εκφράσουν με εικαστικό τρόπο τα συναισθήματα που τους δημιουργήθηκαν, από την γνωριμία τους με τον Εθνικό Ευεργέτη.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE