Zaϊmis Andreas
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο είναι μια τοιχογραφία η οποία εμφανίζει το πορτρέτο του Ήρωα της Επανάστασης του 1821 Ανδρέα Ζαΐμη. Γεννήθηκε στην Κερπινή Καλαβρύτων το 1791 και πέθανε στην Αθήνα το 1840. Γιος του Ασημάκη Ζαΐμη, ο οποίος πρώτος σήκωσε το λάβαρο της επανάστασης στην Αγία Λαύρα στις 18 Μαρτίου 1821. Ο Ανδρέας ήταν, ίσως, ο σημαντικότερος εκπρόσωπος της επιφανούς οικογένειάς του. Μυήθηκε από τον Ανδρέα Λόντο στη Φιλική Εταιρεία το 1819 και συμμετείχε ενεργά στην προετοιμασία του Αγώνα. Συμμετείχε με δικό του στρατιωτικό σώμα στην απόκρουση του Δράμαλη και στη λύση της πρώτης πολιορκίας του Μεσολογγίου (Δεκέμβριος του 1822). Υπήρξε μέλος της Α΄ και της Β΄ Εθνοσυνέλευσης, του Εκτελεστικού Σώματος. Το 1826, μετά τα δραματικά γεγονότα του Μεσολογγίου, ανέλαβε με απόφαση της Τρίτης Εθνοσυνέλευσης (που διέκοψε τις εργασίες της), πρόεδρος της «Διοικητικής Επιτροπής της Ελλάδος», αναλαμβάνοντας την ευθύνη της διακυβέρνησης και της συνέχισης του Αγώνα. Επί Καποδίστρια διορίστηκε μέλος του «Πανελληνίου» και το 1837 σύμβουλος επικρατείας μέχρι το θάνατό του. Παντρεύτηκε την Ελένη Δεληγιάννη, κόρη του προεστού των Λαγκαδίων, Ιωάννη Δεληγιάννη. Ο γιος του Θρασύβουλος και ο εγγονός του Αλέξανδρος διετέλεσαν επίσης πρωθυπουργοί της Ελλάδας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας, προκειμένου οι μαθητές να διευρύνουν τις γνώσεις τους για την Ελληνική επανάσταση του 1821, η οποία μας χάρισε την Ελευθερία μας, αλλά και για την ηγετική φυσιογνωμία του Ανδρέα Ζαΐμη και των άλλων μεγάλων Ηρώων. Η εικόνα μπορεί να δώσει την αφορμή να μάθουν οι μαθητές για τη ζωή και τη δράση του Ανδρέα Ζαΐμη, τις νίκες που σημείωσε εναντίον των Τούρκων, αλλά και την πολιτική του σταδιοδρομία με την οποία βοήθησε την Ελλάδα. Θα μπορούσε επίσης να γίνει μια έρευνα, για όλους τους αγωνιστές που μετά την απελευθέρωση, είχαν επιτυχίες και στον πολιτικό στίβο. Επίσης, στο πλαίσιο του μαθήματος των Εικαστικών θα μπορούσαν να ασχοληθούν με την τεχνική της τοιχογραφίας και την εξέλιξή της μέχρι σήμερα. Τέλος, θα ζητήσουμε από τους μαθητές να εκφράσουν με εικαστικό τρόπο, τα συναισθήματα που τους δημιουργήθηκαν, από την γνωριμία τους με τον ήρωα. Τα έργα τους, καθώς και το Μαθησιακό Αντικείμενο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν εποπτικό υλικό, στην επετειακή γιορτή του Σχολείου για την Επανάσταση του 1821.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE