The church of the monastery of Pantanassa in Mystras
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Εικόνα του Καθολικού της Μονής Παντάνασσας στo Μυστρά από ταξιδιωτικό λεύκωμα του περιηγητή Ernst Reisinger, έκδοσης 1923. Ο ναός της Παντάνασσας, το καθολικό της μονής, εγκαινιάστηκε το 1428 και είναι μικτού τύπου, δηλαδή συνδυάζει τους ρυθμούς της τρίκλιτης βασιλικής με νάρθηκα στο ισόγειο και του σταυροειδούς εγγεγραμμένου με τρούλο στον όροφο. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Βυζαντινής και Μεσαιωνικής Ιστορίας με στόχο να κατανοήσουν οι μαθητές τη βυζαντινή τέχνη της παλαιολόγειας περιόδου, αλλά και την επίδραση που άσκησαν σ’ αυτήν η πολιτική και οικονομική κατάσταση της αυτοκρατορίας και οι σχέσεις με τη Δύση.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Τα Μ.Α. αξιοποιείται συνδυαστικά με άλλες πηγές από τον εκπαιδευτικό, προκειμένου να σχεδιάσει διερευνητικές δραστηριότητες στην ενότητα της Ιστορίας Β΄ Γυμνασίου και Β΄ Λυκείου «Βυζαντινή Τέχνη», με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τα χαρακτηριστικά των αρχιτεκτονικών ρυθμών και την εικονογραφία των ναών των παλαιολόγειων χρόνων και να κατανοήσουν τη σχέση των παραπάνω με το υφιστάμενο κοινωνικό, ιδεολογικό και πολιτικό πλαίσιο. Οργανωμένοι σε ομάδες με συγκεκριμένη αποστολή (για παράδειγμα ιστορικοί, αγιογράφοι, αρχιτέκτονες, λόγιοι, έμποροι) μελετούν τις πηγές, καταγράφουν τα χαρακτηριστικά της ναοδομίας και αγιογραφίας της συγκεκριμένης περιόδου, διατυπώνουν υποθέσεις για επίδραση της πολιτικής, πολιτιστικής και οικονομικής κατάστασης και των εμπορικών σχέσεων με τη Δύση στη διαμόρφωσή τους, διερευνούν τα παραπάνω και καταλήγουν σε συμπεράσματα σχετικά με τις υποθέσεις που διατύπωσαν. Οι μαθητές μπορούν, επίσης, να υποδυθούν τους ρόλους του αρχιτέκτονα, του αγιογράφου, του εμπόρου, προκειμένου να μεταφερθούν στο παρελθόν και να βιώσουν τη συγκεκριμένη ιστορική πραγματικότητα (καλλιέργεια ενσυναίσθησης).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE