The mosque of Aslan Pasha in the fortress of Ioannina
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Χαρακτικό από το ταξιδιωτικό χρονικό του Άγγλου περιηγητή Henry Holland στην προεπαναστατική Ελλάδα την περίοδο 1812-1813, το οποίο απεικονίζει το τέμενος Ασλάν Πασά στο κάστρο των Ιωαννίνων. Πρόκειται για ένα σημαντικό μνημείο της Τουρκοκρατίας, χτισμένο το 1618, το οποίο σήμερα λειτουργεί ως Δημοτικό Μουσείο. Δεσπόζει στη βόρεια ακρόπολη του κάστρου των Ιωαννίνων και , όπως παρατηρούμε στην εικόνα, έχει θέα προς τη λίμνη, το νησί και την πόλη. Μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας και ειδικότερα της περιόδου της Τουρκοκρατίας με έμφαση στην κοινωνική οργάνωση και την οχυρωματική τέχνη. Μπορεί επίσης, να αξιοποιηθεί διαθεματικά σε συνδυασμό με τη Νεοελληνική Γλώσσα στη διδασκαλία των κειμενικών ειδών (ψηφιακά κείμενα), αλλά και τη Λογοτεχνία με δραστηριότητες δημιουργικής γραφής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό, συνδυαστικά με σχετικό εικονιστικό υλικό και γραπτές πηγές, στη διδασκαλία της ιστορίας της περιόδου της Τουρκοκρατίας, προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές την κοινωνική οργάνωση και την οχυρωματική αρχιτεκτονική της εποχής. Προτείνεται οι μαθητές, οργανωμένοι σε ομάδες, να μελετήσουν το παραπάνω υλικό και να παρουσιάσουν μια εργασία για το κάστρο των Ιωαννίνων με βάση συγκεκριμένους άξονες: ιστορικό πλαίσιο, οικονομικές και κοινωνικές δραστηριότητες, τοποθεσία, παράγοντες που οδήγησαν στην επιλογή τοποθεσίας, αρχιτεκτονικά τμήματα και ο ρόλος τους, κατασκευαστικές λεπτομέρειες και κτίσματα στο εσωτερικό. Στη συνέχεια, υποδύονται ρόλους όπως του αρχιτέκτονα, του Αλή Πασά, του Γιαννιώτη κατοίκου, του εμπόρου κ.α., αναδεικνύοντας την καθημερινότητα και τα συναισθήματα αυτών των προσώπων (καλλιέργεια ενσυναίσθησης). Τέλος, στο πλαίσιο της διαθεματικότητας προτείνεται να δημιουργήσουν ψηφιακά κείμενα με θέμα την ιστορία και αρχιτεκτονική του κάστρου και των μνημείων που βρίσκονται σ΄αυτό (αναρτήσεις στο blog ή στο wiki της τάξης τους, πολυμεσικές παρουσιάσεις, βίντεο) και λογοτεχνικές αφηγήσεις φανταστικών προσώπων της εποχής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Social and political organization Social and political organizationSocial and political organization
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE