Σχεδιαγραμμα της Αθηνας, 1670
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Σχεδιάγραμμα της πόλης των Αθηνών, όπως το προσέλαβαν καπουτσίνοι μοναχοί το 1670. Σε αυτή την ελεύθερη απεικόνιση του λεκανοπεδίου διακρίνονται όλα τα χαρακτηριστικά τοπόσημα της Αθήνας, γεγονός που καθιστά την εικόνα ενδιαφέρουσα πηγή για την πρόσληψη της πόλης στα μέσα του 17ου αιώνα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το σχεδιάγραμμα μπορεί να προβληθεί σε ψηφιακό προβολέα σε μάθημα σχετικό με την τουρκοκρατία και την εικόνα της Αθήνας επί οθωμανικής κυριαρχίας. Οι μαθητές θα κληθούν να το παρατηρήσουν το και να συναγάγουν ορισμένα συμπεράσματα που αφενός απηχούν την ιδιαίτερη ματιά των γάλλων μοναχών και, αφετέρου, αποκαλύπτουν πώς η πόλη των Αθηνών ήταν για αιώνες ένας ισχνός οικισμός στον οποίο υπήρχε μόνο ο απόηχος του ένδοξου αρχαίου παρελθόντος. Τα παιδιά θα παρωθηθούν να επιχειρήσουν την αναγνώριση κάποιων χαρακτηριστικών τοπόσημων του λεκανοπεδίου, όπως την Ακρόπολη και τον Λυκαβηττό, και να διαπιστώσουν την κατ΄ ουσίαν απουσία οικιστικού ιστού στον χώρο που σήμερα είναι ανεπτυγμένη η ελληνική πρωτεύουσα. Θα παρατηρήσουν επίσης τη λεζάντα στα γαλλικά, η οποία μαρτυρεί τη γαλλική προέλευση του σχεδιαγράμματος και θα προβηματιστούν για τον μάλλον "πριμιτίφ" και επηρεασμένο από δυτικές προσλαμβάνουσες τρόπο με τον οποίο οι δημιουργοί του σχεδίου αποτύπωσαν σε αυτό αρχαία μνημεία, κτήρια και άλλα γεωγραφικά σημεία της πόλης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE