Το Μαθησιακό Αντικείμενο (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στο μάθημα της Ιστορίας, ως εποπτικό και διερευνητικό υλικό στο πλαίσιο άμεσης διδασκαλίας και διερευνητικής μάθησης για να γνωρίσουν οι μαθητές την αξία και τις επιπτώσεις που είχαν οι πανίσχυρες οχυρώσεις της πόλης, οι οποίες απέκρουσαν σθεναρά τους Οθωμανούς Τούρκους, αλλά και επέτρεψαν στους ευρωπαϊκούς πολιτισμούς να ανθήσουν, προφυλάσσοντας παράλληλα την Ορθοδοξία και τον Ελληνισμό. Συγκεκριμένα, το Μαθησιακό Αντικείμενο (ΜΑ) παρέχει μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για την ανάδειξη της αξίας και του ρόλου που διαδραμάτισαν γενικότερα τα Φρούρια, αυτοί οι αφανείς ήρωες, που σε συνδυασμό με την ακλόνητη πίστη και το δυνατό φρόνημα των κατοίκων του νησιού, βοήθησαν να καλλιεργηθούν οι τέχνες και τα γράμματα επιτρέποντας και την συνέχιση του Ελληνισμού στο Ιόνιο Πέλαγος και γενικότερα στην Ευρώπη. Επιπρόσθετα, το (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους μεγαλύτερους μαθητές με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, ως ιστορική πηγή, στο πλαίσιο διερευνητικής μάθησης, στο μάθημα της Ιστορίας ή σε project στην Ευέλικτη Ζώνη και στις Ερευνητικές Εργασίες στο Γυμνάσιο / Λύκειο με αντικείμενο την εξαφάνιση όλων των μεσαιωνικών αρχιτεκτονικών μνημείων της Κέρκυρας χάριν μιας νέας οχυρωματικής αντίληψης.