Alexandros Zaimis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο Αλέξανδρος Ζαΐμης (1855 - 1936) ήταν Έλληνας νομικός, πολιτικός, διπλωμάτης και τραπεζίτης, γόνος της ιστορικής οικογένειας των Ζαΐμηδων. Διετέλεσε κατά περιόδους υπουργός, έξι φορές πρωθυπουργός της Ελλάδας, δύο φορές Πρόεδρος της Βουλής,Ύπατος Αρμοστής της Κρήτης-όταν διαδέχτηκε τον παραιτηθέντα Πρίγκιπα Γεώργιο- καθώς και Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας. Ο Ζαΐμης με την ευσυνειδησία του και την μετριοπάθειά του κέρδισε τη γενική εκτίμηση του πολιτικού κόσμου και χρησιμοποιήθηκε ως πρωθυπουργός της Ελλάδας σε κρίσιμες περιστάσεις για την χώρα. Είναι ο μόνος πολιτικός που κατέλαβε τόσα πολλά σημαντικά αξιώματα στην πολιτική σκηνή της σύγχρονης Ελλάδας. Επί της πρώτης πρωθυπουργίας του, μετά το τέλος του ελληνοτουρκικού πολέμου του 1897, διαπραγματεύτηκε τους όρους της οριστικής ειρήνης με την Τουρκία, η οποία υπογράφτηκε στις 22 Νοεμβρίου του 1897. Προκειμένου να πετύχει την αποχώρηση του τουρκικού στρατού από τη Θεσσαλία, η Ελλάδα έπρεπε να πληρώσει πολεμικές αποζημιώσεις στους Τούρκους. Με δεδομένη την οικονομική κατάσταση της χώρας εκείνη την εποχή, η μόνη λύση ήταν η σύναψη δανείου. Για να το πετύχει αυτό ο Ζαΐμης διαπραγματεύτηκε τον διακανονισμό για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους της Ελλάδας και η χώρα μπήκε σε Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο εκπαιδευτικός με αφορμή την περιγραφή του μαθησιακού αντικειμένου θα εστιάσει στο κομμάτι που αφορά τον Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο, που επιβλήθηκε στη χώρα μετά την ήττα στον ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897. Θα προκαλέσει συζήτηση με τους μαθητές και θα τους αναθέσει να βρουν πληροφορίες για τα αίτια που ανάγκασαν την Ελλάδα να συνάψει δάνειο από τις Μεγάλες Δυνάμεις. Επίσης να ερευνήσουν ποια μέσα χρησιμοποίησαν οι ισχυροί της Ευρώπης εκείνης της εποχής για να πιέσουν την ελληνική κυβέρνηση να δεχτεί τον Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο και μάλιστα με επείγουσα νομοθετική ρύθμιση. Στη συζήτηση που θα ακολουθήσει μπορούν να βρουν ομοιότητες με την σημερινή οικονομική κατάσταση της Ελλάδας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΛΕΜΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE