Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό σε διερευνητικές δραστηριότητες με στόχο να εντοπίσουν οι μαθητές τα χαρακτηριστικά της κλασικής αρχιτεκτονικής και να εξοικειωθούν με ένα από τα σημαντικότερα κλασικά οικοδομήματα, τον Παρθενώνα. Σε πρώτη φάση οι μαθητές, οργανωμένοι σε ομάδες, με αφόρμηση τη συγκεκριμένη εικόνα, συλλέγουν υλικό για τον Παρθενώνα και δημιουργούν πολυτροπικά κείμενα με τα μέρη του, τα οποία παρουσιάζονται στην ολομέλεια, ώστε να κατανοήσουν τι είναι και πού βρίσκεται το καθένα από αυτά. Στη συνέχεια εμπλέκονται σε δραστηριότητες αναζήτησης και σύνθεσης υλικού, οι οποίες επικεντρώνονται στην ανάδειξη της σχέσης ανάμεσα στη μορφή και τη λειτουργία του ναού, προκειμένου να κατανοήσουν την αρχαία αρχιτεκτονική σε βάθος. Μπορούν, επίσης, να ασχοληθούν με την τύχη του μνημείου σε διάφορες ιστορικές περιόδους (π.χ. Τουρκοκρατία) και να δημιουργήσουν χρονογραμμή με υπερσυνδέσεις που παραπέμπουν σε σημαντικά γεγονότα, όπως καταστροφές, αναστηλώσεις κ.α. Τέλος, προτείνεται να δημιουργήσουν πολυμεσικές παρουσιάσεις ενταγμένες σε ποικίλες επικοινωνιακές περιστάσεις (ξενάγηση μαθητών, παρουσίαση της αρχιτεκτονικής του Παρθενώνα σε ενήλικες, ανάρτηση κειμένου σχετικού με την ιστορία του σε μαθητικό ιστολόγιο) αλλά και κείμενα με τις απόψεις τους για τη θέση και χρήση του μνημείου στο σύγχρονο πολιτισμό.