Χαρτης της Σπαρτης (1894)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Χάρτης της Σπάρτης από τον τουριστικό οδηγό του Karl Baedeker (1801-1859) για την Ελλάδα: «Greece, Handbook for Travellers by Karl Baedeker,... second revised edition», Λειψία, 1894. Οι «Οδηγοί Baedeker» ήταν μία ωραία συλλογή από δερματόδετους μικρούς τόμους με χρυσά γράμματα, πλήρως ενημερωμένοι (ακόμα και στις πρακτικές πληροφορίες), μεταφρασμένοι σε πολλές γλώσσες που κατέγραφαν όλες τις διευκολύνσεις που προσέφεραν οι σιδηρόδρομοι. Ο χάρτης εδώ ήταν ο τουριστικός οδηγός της Σπάρτης στα τέλη του 19ου αιώνα. Τότε η πόλη δεν είχε τα όρια της προεπαναστατικής Σπάρτης. Είχε επανιδρυθεί μετά την απελευθέρωση της χώρας το 1834, ύστερα από απόφαση του βασιλιά Όθωνα. Μάλιστα, το 1857 έγινε η εγκαθίδρυση των αρχών από το Μυστρά στη νέα πόλη, που ήταν και η πρώτη στην Ελλάδα που χαράχθηκε με πολεοδομικό σχέδιο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο χάρτης αυτός μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της αρχαίας ελληνικής Ιστορίας. Λόγου χάρη, κατά τη διδασκαλία της πόλης- κράτους της αρχαίας Σπάρτης, ο εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές να παρατηρήσουν αυτό τον χάρτη του 19ου αιώνα και να εντοπίσουν τις διαφορές στην εικόνα της πόλης κατά την αρχαιότητα και μετά το 1830. Σύμφωνα με τον ιστορικό Θουκυδίδη, κατά τον 5ο αιώνα π.Χ. το σπαρτιατικό κράτος εκτεινόταν στα δύο πέμπτα της Πελοποννήσου, περίπου δηλαδή 8.500 km², έκταση τριπλάσια των Αθηνών. Στη συνέχεια κρίνεται σκόπιμο να χωριστούν οι μαθητές σε ομάδες και να αναλάβουν εργασίες που αφορούν την ιστορία αλλά και την κοινωνική και πολιτική οργάνωση του αρχαίου σπαρτιατικού κράτους. Προτείνονται τα σχετικά θέματα: - Η κάθοδος των Δωριέων - Η Σπάρτη στα Μηδικά - Ο Λυκούργος -Το πολιτικό σύστημα της Σπάρτης - Ο τρόπος ζωής των Σπαρτιατών - Η Σπάρτη κατά τον Πελοποννησιακό πόλεμο - Η Σπάρτη στην Ελληνιστική περίοδο - Η Σπάρτη κατά τη Ρωμαϊκή εποχή κ.α.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
TEACHING APPROACH
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE