Map of Crete
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στη φωτογραφία απεικονίζεται ιστορικός χάρτης της Κρήτης κατά το 1688. Η εικόνα αποτελεί αρχειακό υλικό της βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη και περιλαμβάνεται σε ξενόγλωσση περιηγητική έκδοση του ίδιου έτους. Ως μαθησιακό υλικό, η συγκεκριμένη γεωγραφική αναπαράσταση προσφέρεται για τη μελέτη της ιστορίας της Κρήτης. Ειδικότερα, ο χάρτης μπορεί να αξιοποιηθεί σε συνεργατικές δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης στο πλαίσιο Ερευνητικής Εργασίας με σκοπό την ιστορική αναδρομή στα σημαντικότερα γεγονότα της ιστορίας του νησιού. Η εκπαιδευτική δραστηριότητα συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Γ’ τάξης Γυμνασίου και Λυκείου, ενώ ταυτόχρονα προσφέρεται για διαθεματικές προεκτάσεις με το πεδίο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ή/και της Τέχνης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν τον χάρτη και να σχολιάσουν τόσο τη μορφή του (σύμβολα, σχηματικές αναπαραστάσεις), όσο και το περιεχόμενό του, ώστε να εξάγουν ιστορικές πληροφορίες. Στο πλαίσιο δραστηριότητας καταιγισμού ιδεών οι μαθητές ενθαρρύνονται να εμπλακούν σε διάλογο και να ανταλλάξουν τις ιστορικές τους γνώσεις αναφορικά με τους αγώνες των Κρητικών για την απελευθέρωση του νησιού από τον τουρκοαιγυπτιακό ζυγό. Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν, οι ίδιοι, χάρτη της Κρήτης και χρονογραμμή, είτε με συμβατικό τρόπο, είτε αξιοποιώντας κατάλληλες ψηφιακές εφαρμογές, ώστε να αναπαραστήσουν τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα τόσο στο χώρο, όσο και στο χρόνο. Στο σημείο αυτό, αξίζει να σημειωθεί ότι η χρονική έκταση της ιστορικής αναδρομής μπορεί να διαμορφώνεται ανάλογα με τους στόχους της εκάστοτε εκπαιδευτικής δραστηριότητας, καθώς και ανάλογα με την ηλικία και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Για τη μελέτη και τη συλλογή των ιστορικών δεδομένων από τους μαθητές προτείνεται η αξιοποίηση του σχολικού εγχειριδίου σε συνδυασμό με ενδεδειγμένες, από τον εκπαιδευτικό, διαδικτυακές ιστορικές πηγές. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί, στην ολομέλεια της τάξης, σε μια συμβατική ή ψηφιακή πολυτροπική παρουσίαση, εμπλουτισμένη με αναπαραστάσεις των γεγονότων στη Λογοτεχνία ή/και στην Τέχνη.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE