Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να την περιγράψουν. Στο πλαίσιο δραστηριότητας καταιγισμού ιδεών οι μαθητές ενθαρρύνονται να εμπλακούν σε διάλογο και να ανταλλάξουν τις ιστορικές τους γνώσεις αναφορικά με το υπό διερεύνηση θέμα. Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να διεξάγουν έρευνα και να συλλέξουν φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες αναφορικά με τις «μεταμορφώσεις» ή/και καταστροφές που έχουν υποστεί ο Παρθενώνας και τα υπόλοιπα τα μνημεία της Ακροπόλεως εξαιτίας της ανθρώπινης παρέμβασης, διαχρονικά. Τα μέλη των ομάδων σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό συζητούν και προσδιορίζουν τις ειδικότερες θεματικές έρευνας που θα αναλάβει να μελετήσει κάθε ομάδα. Για παράδειγμα: α) Ο Παρθενώνας κατά τους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες, β) Ο Παρθενώνας κατά την περίοδο του οθωμανικού ζυγού, γ) Ο Παρθενώνας κατά την περίοδο των Βενετο-Τουρκικών πολέμων, δ) Χρονικό της αφαίρεσης των μαρμάρων του Παρθενώνα και άλλων μνημείων, ε) Δημιουργία χάρτη με περιεχόμενο τα Μουσεία, εκτός Ελλάδας, που φιλοξενούν σήμερα μνημεία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, στ) Χρονικό της προσπάθειας για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα και άλλων μνημείων. Για τη μελέτη των μαθητών προτείνεται η αξιοποίηση των πληροφοριών και των ψηφιακών εφαρμογών που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του ‘Μουσείου της Ακρόπολης’. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί σε μια συμβατική ή ψηφιακή πολυτροπική παρουσίαση, στην ολομέλεια της τάξης.