Άποψη του Μιστρα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Εικόνα του Μυστρά από ταξιδιωτικό λεύκωμα του περιηγητή Ernst Reisinger, έκδοσης 1923. Η καστροπολιτεία του Μυστρά, σημαντικό κέντρο της Ύστερης Βυζαντινής περιόδου, έχει καταγραφεί ως πολιτιστικό αγαθό στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco. Ο επισκέπτης της ερειπωμένης πολιτείας έχει τη δυνατότητα να επισκεφτεί σημαντικά μνημεία όπως ναούς (Παντάνασσα, Οδηγήτρια, Άγιοι Θεόδωροι), το συγκρότημα των παλατιών και αρχοντικά. Η εικόνα, στην οποία διακρίνονται το κάστρο στην κορυφή του λόφου, το παλάτι των Δεσποτών και χαμηλότερα οι ναοί της Οδηγήτριας ("Αφεντικό") και των Αγίων Θεοδώρων, προσφέρεται για τη διδασκαλία της ιστορίας, οργάνωσης και πνευματικής ακτινοβολίας του ελληνικού κράτους του Μυστρά κατά την Ύστερη Βυζαντινή Περίοδο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Τα Μ.Α. αξιοποιείται συνδυαστικά με συναφές εικονιστικό υλικό και γραπτές πηγές σε διερευνητικές δραστηριότητες Ιστορίας Β΄ Γυμνασίου και Β΄ Λυκείου, με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τις πτυχές της ιστορίας του ελληνικού κράτους του Μυστρά: πολιτικός ρόλος, διοικητική και κοινωνική οργάνωση, πολιτισμός και τέχνη. Οργανωμένοι σε ομάδες, αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας συγκεκριμένες αποστολές: Οι ιστορικοί μελετούν το υλικό και συνθέτουν ψηφιακές ή έντυπες παρουσιάσεις με θέμα τον πολιτικό ρόλο, τα σπουδαία πολιτικά πρόσωπα και τη διοικητική-κοινωνική οργάνωση της καστροπολιτείας. Οι αρχιτέκτονες, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία, παρουσιάζουν τους ναούς και τα κοσμικά κτήρια, οι αγιογράφοι τη ζωγραφική των ναών και τα καλλιτεχνικά ρεύματα της υστεροβυζαντινής τέχνης με έμφαση στην Παλαιολόγεια Αναγέννηση. Στη συνέχεια μπορούν να δημιουργήσουν ψηφιακά κείμενα, ενταγμένα σε ποικίλες επικοινωνιακές περιστάσεις (ταξιδιωτικός οδηγός, εικονική ξενάγηση μαθητών του εξωτερικού στο Μιστρά κ.α.), τα οποία αναρτώνται στο ιστολόγιο της τάξης ή σε ιστολόγιο σχετικό με θέματα της ιστορίας. Προτείνεται ακόμη να συγκρίνουν το Μιστρά με άλλες οχυρωμένες μεσαιωνικές πόλεις και να καταγράψουν τα πολεοδομικά τους χαρακτηριστικά.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Institutions, political organization and administration Institutions, political organization and administrationInstitutions, political organization and administration
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Digital texts Digital textsDigital texts
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE