Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας, προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι μαθητές να αναζητήσουν πληροφορίες μέσα από ομάδες δράσης για δύο περιοχές της Αττικής με σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της ιστορίας του 5ου αιώνα π.Χ. Οι μαθητές μπορούν να χωριστούν σε ομάδες και να λάβουν θέματα έρευνας όπως: Ελευσίνια Μυστήρια, Αρχαιολογικός χώρος της Ελευσίνας, Ναυμαχία της Σαλαμίνας, Η Σαλαμίνα και η Ελευσίνα στην Ελληνική ποίηση, οικιστική ανάπτυξη της Αττικής τον 5ο αι. π.Χ κ.α. Ιδιαίτερα, όσον αφορά στη Ναυμαχία της Σαλαμίνας, είναι καλό να περιγράψουν τη θέση των πλοίων στη μάχη και το στρατηγικό τέχνασμα του Θεμιστοκλή που οδήγησε στη νίκη. Μέσα από τις εργασίες τους, τις οποίες θα παρουσιάσουν οι μαθητές στην τάξη, θα αντιληφθούν την οικιστική ανάπτυξη της Αττικής κατά τον Χρυσό αιώνα του Περικλή. Ταυτόχρονα όμως θα ανακαλύψουν και τον ιδιαίτερο ιστορικό ρόλο της περιοχής, που ο ζωγράφος αποφάσισε να αποτυπώσει στην ξυλογραφία του κατά την περιήγηση του στη χώρα μας.