Georgios Aliprantis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια εικόνα (τσιγκογραφία πρωτότυπου έργου τέχνης) που παριστά τον Γεώργιο Αλιπράντη, Χρυσό Ολυμπιονίκη στη Γυμναστική/ αναρρίχηση με σκοινί (επί κάλῳ), στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, τον Απρίλιο του 1906. Ο Γεώργιος Αλιπράντης (Κωνσταντινούπολη 1880 – Αθήνα 1943) ήταν αθλητής της Γυμναστικής. Διαγωνιζόταν στην αναρρίχηση σκοινιού μήκους 10 μέτρων με χρονομέτρηση και το σκορ του ήταν (11''.4). Στο ίδιο άθλημα διαγωνιζόταν και ο αδελφός του Νικόλαος Αλιπράντης, ο οποίος ήρθε πέμπτος (14''.5) ενώ ο Νικόλαος ήρθε πρώτος στο γυμναστικό πένταθλο. Οι Θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες του 1906 ή Μεσοολυμπιακοί ήταν μια διοργάνωση που προέκυψε ως συμβιβαστική λύση μεταξύ της Ελλάδας (που επιθυμούσε την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα σε μόνιμη βάση) και του Pierre Frédy, Baron de Coubertin και κατ' επέκταση της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, η οποία προέκρινε τη διεθνοποίηση των Αγώνων. Στην Αθήνα είχαν έλθει το 1906 πενήντα χιλιάδες ξένοι. Πρόεδρος της Επιτροπής των Αγώνων ήταν ο Διάδοχος Κωνσταντίνος, έχοντας την συμπαράσταση της Κυβέρνησης και της Δημοτικής αρχής. Η Ελλάδα πήρε συνολικά εννέα χρυσά, είκοσι αργυρά και δεκατρία χάλκινα βραβεία. Η εικόνα- τσιγκογραφία του Ολυμπιονίκη Γεωργίου Αλιπράντη προέρχεται από το «Εθνικόν Ημερολόγιον Σκόκου» του 1907 (Τόμ. 22, Αρ. 0, 1907, Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 1906).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο αθλητισμός είναι ιδιαίτερα αγαπητός στους Έλληνες μαθητές. Το μαθησιακό αντικείμενο ως εικόνα του Χρυσού Ολυμπιονίκη Γεωργίου Αλιπράντη, μπορεί να φανεί χρήσιμο τόσο για το μάθημα της Φυσικής αγωγής όσο και για μια ερευνητική εργασία π.χ. αναφορικά με τις ελληνικές συμμετοχές στην Ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων. Θα μπορούσε επίσης η εργασία των μαθητών να αποκτήσει διαθεματικότητα συμπεριλαμβάνοντας και ποίηση όπως επίσης και μουσική που έχει γραφτεί για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ο διδάσκων μπορεί να κατευθύνει τους μαθητές σχετικά, να τους διευκολύνει σε σχέση με τις διαδικασίες, να προτείνει επίσημους δικτυακούς τόπους —από τους οποίους μπορούν να πάρουν έγκυρες πληροφορίες— και να τους λύνει απορίες. Φυσικά η διαθεματικότητα μπορεί να μεγεθυνθεί αποκτώντας προέκταση στην ιστορία και το μάθημα των αρχαίων ελληνικών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Physical Education Physical EducationPhysical Education > Sports - Dance Sports - DanceSports - Dance > Gymnastics GymnasticsGymnastics
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Sports - Nutrition Sports - NutritionSports - Nutrition
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE