Frissiras family
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έργο ζωγραφικής του αρμενικής καταγωγής Θεσσαλονικιού και εξαιρετικού ζωγράφου Εδουάρδου Σακαγιάν ( ακρυλικό και λάδι σε καμβά, διαστάσεων 190x120εκ.). Βρίσκεται στο Μουσείο Φρυσίρα και παριστά την οικογένεια Φρυσίρα: σε πρώτο πλάνο καθιστή σε μια καρέκλα η κυρία Φρυσίρα, όρθιοι στο πλευρό της μητέρας οι δυο γιοι της οικογένειας και ο πατέρας Βλάσης Φρυσίρας, ελαφρώς ακουμπισμένος στο τραπέζι, υπερέχει λόγω ύψους και συνέχει την οικογένεια, κρατώντας με το αριστερό του χέρι το αριστερό χέρι της κυρίας Φρυσίρα. Μέρος της διακόσμησης το τμήμα ενός πίνακα στον τοίχο, όπου φαίνεται ένα αλογάκι - παιδικό σχέδιο και το πολύχρωμο τραπεζομάντηλο με το οποίο είναι στρωμένο το τραπέζι . Πάνω του μια κορνίζα με φωτογραφία και ένας στρογγυλός καθρέφτης. Ο Εδουάρδος Σακαγιάν σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να ενσωματωθεί στο κλίμα της. Η υποτροφία που κερδίζει για να συνεχίσει σπουδές στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι, του δίνει την ευκαιρία να κάνει την πρώτη του έκθεση στην «Ώρα», του επίσης αρμενικής καταγωγής Ασαντούρ Μπαχαριάν. Η σχέση ζωγράφου και εικονιζόμενου συλλέκτη είναι αρκετά παλιά και με διακυμάνσεις. Ωστόσο είναι προφανής η αμοιβαία εκτίμηση. Ο Σακαγιάν αποτυπώνει μια οικογενειακή σκηνή του συλλέκτη. Γενικότερα ο Σακαγιάν είναι ένας καλλιτέχνης, στο έργο του οποίου η οικογένεια έπαιξε σημαντικό ρόλο τόσο ως επιρροή όσο και ως πηγή έμπνευσης (η απουσία του πατέρα, η μορφή της μητέρας σε πένθος, εσωτερικά από το πατρικό του σπίτι, επιστολές του πατέρα ή της μητέρας που ενσωματώνονται στην έκθεση που επιμελείται ο Γ. Π. Σαββίδης το 1988, η έλευση του γιου του Φίλιππου, που σηματοδοτεί μια καινούρια πηγή έμπνευσης για το έργο του). Στο συγκεκριμένο πίνακα ο Βλάσης Φρυσίρας όπως και η κυρία Φρυσίρα συνέχουν την οικογένειά τους. Αυτή τη σκηνή διαλέγει να αφηγηθεί ο ζωγράφος για τον συλλέκτη Φρυσίρα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο πίνακας —ως μαθησιακό αντικείμενο— προσφέρεται για μια ποικιλία θεματικών περιοχών και ενοτήτων, όπως επίσης και για διαθεματικού τύπου εργασίες. Στη θεματική περιοχή των εικαστικών, τόσο ο Εδουάρδος Σακαγιάν ως Έλληνας ζωγράφος όσο και ο Βλάσης Φρυσίρας ως Έλληνας συλλέκτης έργων τέχνης παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. Άλλωστε στα εικαστικά δεν είναι σωστό το μάθημα να περικλείεται αποκλειστικά στις εικόνες του βιβλίου, αλλά καλό είναι να οδηγεί τους μαθητές στην ανακάλυψη ποικίλων πηγών Τέχνης. Οι επισκέψιμες συλλογές —ιδιαίτερα με ψηφιακό τρόπο— προφανώς εξυπηρετούν το μάθημα. Ο πίνακας θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει ως αφορμή για διαθεματικότητα με βάση την έννοια «Οικογένεια». Τόσο η θεματική περιοχή της λογοτεχνίας, όσο και της γλώσσας διαθέτουν ενότητες οι οποίες είναι επικεντρωμένες γύρω από την έννοια «Οικογένεια». Όλοι οι άνθρωποι έχουν άποψη για την «Οικογένεια», οι απόψεις των ανθρώπων όμως γι’ αυτήν είναι διαφορετικές τόσο από άνθρωπο σε άνθρωπο όσο και από κοινωνία σε κοινωνία, αλλά και από εποχή σε εποχή. Ο πίνακας —όπως και άλλοι ομοειδείς— θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για ερευνητική εργασία ή και για απλή συζήτηση ή για καταιγισμό ιδεών. Είναι πολύ θετικό να συνδέεται το περιεχόμενο των εικαστικών έργων με τα καλλιτεχνικά μαθήματα, όπως επίσης και με τα υπόλοιπα μαθήματα του σχολείου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > School essay School essaySchool essay
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Σακαγιάν Εδουάρδος, Sacaillan Edouard
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE