Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε δραστηριότητες σχετικές με τη διδασκαλία των κειμενικών ειδών στο πλαίσιο της διδασκαλίας τού μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, χρησιμοποιούμενο ως έναυσμα για την αναζήτηση των χαρακτηριστικών ενός ιδιαίτερου κειμενικού τύπου όπως είναι αυτός του Καζαμία, μέσω της διερευνητικής μάθησης. Ειδικότερα, μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να αναζητήσουν λαϊκούς Καζαμίες στον τύπο της εποχής και να επιχειρήσουν τη σύγκρισή τους με το εν λόγω κείμενο, αναζητώντας ομοιότητες και διαφορές, ως προς το περιεχόμενο, το ύφος, τη δομή, την προθετικότητα του συγγραφέα. Με τον τρόπο αυτό θα αντιληφθούν ότι τα κειμενικά είδη ως κοινωνικά δημιουργήματα δεν παρουσιάζουν διακριτά όρια, αλλά ανάλογα με την προθετικότητα του συντάκτη τους εμφανίζουν ποικίλα και συχνά διαφορετικά χαρακτηριστικά, παρά τις φαινομενικές ομοιότητες τους. Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η μελέτη των γελοιογραφιών που συνοδεύουν το κείμενο, καθώς και στοιχεία που αφορούν τον τίτλο, τη γενικότερη διακόσμηση του κειμένου, το ψευδώνυμο του συντάκτη, το μέγεθος των τυπογραφικών στοιχείων στον τίτλο και στις επιμέρους ενότητες, την απουσία χρωμάτων κ.ά. Όλα τα παραπάνω, μπορούν να συμβάλουν στην κατανόηση της συμβολής και άλλων ‘τρόπων’ πέραν του λεκτικού στη νοηματοδότηση των κειμένων, αλλά και να χρησιμοποιηθούν ως μέσο για παραγωγή απροσχεδίαστου προφορικού λόγου. Επίσης, ενδιαφέρον θέμα μελέτης, ενταγμένης ωστόσο στο πλαίσιο ευρύτερων εργασιών, παρουσιάζει η αναζήτηση κειμένων που εμφανίζονται και σε άλλα περιοδικά ή εφημερίδες της εποχής και υπογράφονται με ψευδώνυμα. Οι δραστηριότητες μπορεί να αφορούν το είδος των ψευδωνύμων που χρησιμοποιούνται, τη συχνότητα εμφάνισής τους σε πεζά, ποιητικά ή άλλου είδους κείμενα, καθώς και την προσπάθεια ερμηνείας των λόγων για τους οποίους τα χρησιμοποιούν οι δημιουργοί.