Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
View of Gelibolu
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για απεικόνιση της πόλης της Καλλίπολης από το δεύτερο μισό του 18ου αιώνα. Η Καλλίπολη (Gelibolu στα τουρκικά) βρίσκεται στη Θράκη, στα στενά του Ελλησπόντου. Γνωστή από τους αρχαίους χρόνους, οχυρώθηκε από τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό Α΄ με σκοπό την εγκατάσταση αποθηκών σιτηρών και κρασιού. Μετά την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης από τους Λατίνους το 1204, η πόλη καταστράφηκε ολοσχερώς και οι κάτοικοί της σφαγιάσθηκαν. Κατακτήθηκε από τους Τούρκους το 1354 και έγινε το πρώτο κομμάτι της οθωμανικής αυτοκρατορίας στην Ευρώπη. Η περιοχή συνδέεται και με ένα ακόμη ιστορικό γεγονός. Η εκστρατεία της Καλλίπολης ή εκστρατεία των Δαρδανελίων ή μάχη της Καλλίπολης ή μάχη του Τσανάκαλε έλαβε χώρα στη χερσόνησο της Καλλίπολης από τις 25 Απριλίου του 1915 μέχρι τις 9 Ιανουαρίου του 1916, κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Βρετανοί και Γάλλοι προσπάθησαν να καταλάβουν την Κωνσταντινούπολη, με σκοπό να εξασφαλισθεί ελεύθερη δίοδος στα Δαρδανέλλια. Η εκστρατεία ήταν μια από τις μεγαλύτερες νίκες των Τούρκων κατά τη διάρκεια του πολέμου και αποτέλεσε πανωλεθρία για τους Συμμάχους. Η συγκεκριμένη εικόνα προέρχεται από το έργο του Marie-Gabriel-Florent-Auguste Comte de Choiseul-Gouffier με τίτλο "Voyage pittoresque de la Grèce", που εκδόθηκε το 1822 και αποτέλεσε ορόσημο για όλες τις επόμενες ταξιδιωτικές εκδόσεις. Μας δίνει μια άποψη της οχύρωσης της Καλλίπολης με πλοία που διασχίζουν τα στενά του Ελλησπόντου. Ο συγγραφέας ήταν Γάλλος ευγενής, ταξιδευτής και διπλωμάτης που περιηγήθηκε στην περιοχή της Μικράς Ασίας και αλλού.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας, με σκοπό την ανάδειξη ενός ιστορικού γεγονότος παγκόσμιας εμβέλειας, της μάχης της Καλλίπολης. Επίσης, μπορεί να επισημανθεί η ιστορική σημασία της πόλης, ως πρώτου σταθμού στην είσοδο των Οθωμανών Τούρκων στην Ευρώπη. Επιπλέον, θα ήταν χρήσιμο να γίνει αναφορά στη διπλωματία και στο ρόλο που διαδραματίζει παγκοσμίως για την αποφυγή πολεμικών συρράξεων.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της Γεωγραφίας, με σκοπό να καταδειχθεί η σημασία της γεωπολιτικής θέσης μιας περιοχής στην ιστορική της πορεία.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/738
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Cities CitiesCities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Cities CitiesCities
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator:
Μποζίνη Θεοδώρα
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΟΖΙΝΗ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
scientific metadata coordinator: Ψυχογυιού Ευαγγελία
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator