Με αφορμή την εικόνα του Αλέξανδρου Δελμούζου, οι μαθητές επιδιώκεται να: 1. Συντάξουν ένα σύντομο χρονολόγιο με τους σημαντικότερους σταθμούς της ζωής του Αλέξανδρου Δελμούζου (καταγωγή, σπουδές, εκπαιδευτική δράση) και να το διανθίσουν με σχετικές φωτογραφίες. 2. Μελετήσουν τις βασικές παιδαγωγικές ιδέες και το όραμα του Αλέξανδρου Δελμούζου για ένα ποιοτικότερο σχολείο και να τις συγκρίνουν με τις σύγχρονες αντιλήψεις της παιδαγωγικής επιστήμης. 3. Ενημερωθούν για τη λειτουργία (πρόγραμμα, μέθοδος διδασκαλίας) του Ανώτερου Δημοτικού Παρθεναγωγείου του Βόλου, όπου διορίστηκε ως διευθυντής ο Δελμούζος (1908), καθώς και για την αναστολή της λειτουργίας του (1911) και την παραπομπή του ιδίου σε δίκη στο Ναύπλιο (1914), τα γνωστά «Αθεϊκά» του Βόλου. 4. Πληροφορηθούν για τη συμμετοχή του Δελμούζου στην ίδρυση του Εκπαιδευτικού Ομίλου (1910), τις γενικές αρχές και το καταστατικό του Ομίλου καθώς και τη διάσπασή του (1927). 5. Αναφερθούν στον διορισμό του Δελμούζου ως διευθυντή στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Αθηνών (1923) και στα λεγόμενα «Μαρασλειακά» (1925). 6. Με αφορμή την προσπάθεια του Αλ. Δελμούζου για εισαγωγή της δημοτικής γλώσσας στην εκπαίδευση: α) Να προβούν σε μια σύντομη αναφορά του γλωσσικού ζητήματος κατά τον 19ο αιώνα, μέσα από το λογοτεχνικό έργο του Γ. Ψυχάρη, του Εμμ. Ροϊδη και τη λογοτεχνική παραγωγή της Νέας Αθηναϊκής Σχολής, με κύριο εκφραστή τον Κωστή Παλαμά. β) Να αναφερθούν στη συμβολή των λογίων της διασποράς, στη δημιουργία συλλόγων και στην έκδοση μαχητικών περιοδικών για την προώθηση του κινήματος του δημοτικισμού, κατά τον 20ό αιώνα. 7. Μάθουν για τη συμμετοχή του Δελμούζου στη συντακτική επιτροπή δύο νέων αναγνωστικών βιβλίων, τα «Ψηλά Βουνά» και το «Αλφαβητάρι με τον Ήλιο» (1918-1919) και τη σχέση των βιβλίων με το κίνημα του δημοτικισμού, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που καθιέρωσε ο Ελευθέριος Βενιζέλος. Παράλληλα, να συγκεντρώσουν και φωτογραφίες από τα συγκεκριμένα βιβλία, όπως και να αναφερθούν στην «τύχη» των βιβλίων αυτών, μετά την ήττα του Βενιζέλου στις εκλογές του 1920. 8. Επισκεφτούν το «Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού» και να αναλύσουν το βαθύτερο νόημα των αποφθεγματικών φράσεων του Αλέξανδρου Δελμούζου.