Με αφορμή την εικόνα του Ξενοφώντα Ζολώτα, οι μαθητές επιδιώκεται να: 1. Συντάξουν ένα χρονολόγιο με τους σημαντικότερους σταθμούς της ζωής του Ξ. Ζολώτα (παιδικά και νεανικά χρόνια, σπουδές, επαγγελματική διαδρομή, επιχειρηματική δραστηριότητα, πολιτική δράση, τιμητικές διακρίσεις). Το χρονολόγιο της πορείας ζωής του Ξ. Ζολώτα μπορούν να το διανθίσουν και με σχετικό φωτογραφικό υλικό. 2. Εξετάσουν τα μέτρα που έλαβε ο Ξ. Ζολώτας για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, κατά τη δεκαετία του 1950, και να βρουν τις ανάλογες αντιστοιχίες με τη σημερινή εποχή. 3. Με αφορμή την υποτίμηση της δραχμής, κατά το 1953, μπορούν να μελετήσουν την πορεία του ελληνικού χαρτονομίσματος και γενικότερα του νομισματικού συστήματος της Ελλάδος από την περίοδο της ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους (1833) έως σήμερα. Ενδιαφέρον θα είχε να ανατρέξουν και στις εικόνες/φωτογραφίες των νομισμάτων της κάθε εποχής. 4. Διαβάσουν, γενικότερα, τις αντιλήψεις του Ξ. Ζολώτα ως προς την οικονομία. 5. Μελετήσουν το προδρομικό για την εποχή του έργο του Ξ. Ζολώτα «Διοίκηση και Κοινωνία» και να εντοπίσουν το ιδεολογικό στίγμα της οικονομικής θεωρίας που ο ίδιος δίδασκε. 6. Αναφερθούν στον σχηματισμό της οικουμενικής κυβέρνησης του Ξ. Ζολώτα, το έτος 1989 (χρονική διάρκεια, πολιτικό σκηνικό, πρόσωπα που τη συνθέτουν). 7. Διαβάσουν τους δύο ιστορικούς λόγους που εκφώνησε ο Ζολώτας στη δεκαετία του 1950 και οι οποίοι, αν και γραμμένοι στα αγγλικά, χρησιμοποιούσαν λέξεις ελληνικής προέλευσης και να εξετάσουν τα κίνητρα του ομιλητή. Γενικότερα, θα μπορούσαν να αναφερθούν στον γλωσσικό δανεισμό της ελληνικής στις λατινογενείς γλώσσες, στα γλωσσικά δάνεια της ελληνικής και στα αντιδάνεια.