Zolotas Xenofon
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Απεικονίζεται ο Ξενοφών Ευθυμίου Ζολώτας (1904-2004), ο οποίος σπούδασε νομικά και οικονομικά και διέγραψε μια σημαντική ακαδημαϊκή καριέρα ως Πανεπιστημιακός καθηγητής. Αναμείχθηκε στην πολιτική ζωή της χώρας και διετέλεσε πρωθυπουργός της Ελλάδας επί Οικουμενικής Κυβέρνησης για λίγους μήνες (1989). Σημαντική υπήρξε η προσφορά του για την οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας, κατά τη δεκαετία του 1950. Υπήρξε συγγραφέας οικονομικών μελετών και μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Γνωστοί είναι οι ιστορικοί του λόγοι, κατά τη δεκαετία του 1950, οι οποίοι, αν και γράφτηκαν στα αγγλικά, χρησιμοποιούσαν λέξεις ελληνικής προέλευσης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφορμή την εικόνα του Ξενοφώντα Ζολώτα, οι μαθητές επιδιώκεται να: 1. Συντάξουν ένα χρονολόγιο με τους σημαντικότερους σταθμούς της ζωής του Ξ. Ζολώτα (παιδικά και νεανικά χρόνια, σπουδές, επαγγελματική διαδρομή, επιχειρηματική δραστηριότητα, πολιτική δράση, τιμητικές διακρίσεις). Το χρονολόγιο της πορείας ζωής του Ξ. Ζολώτα μπορούν να το διανθίσουν και με σχετικό φωτογραφικό υλικό. 2. Εξετάσουν τα μέτρα που έλαβε ο Ξ. Ζολώτας για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, κατά τη δεκαετία του 1950, και να βρουν τις ανάλογες αντιστοιχίες με τη σημερινή εποχή. 3. Με αφορμή την υποτίμηση της δραχμής, κατά το 1953, μπορούν να μελετήσουν την πορεία του ελληνικού χαρτονομίσματος και γενικότερα του νομισματικού συστήματος της Ελλάδος από την περίοδο της ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους (1833) έως σήμερα. Ενδιαφέρον θα είχε να ανατρέξουν και στις εικόνες/φωτογραφίες των νομισμάτων της κάθε εποχής. 4. Διαβάσουν, γενικότερα, τις αντιλήψεις του Ξ. Ζολώτα ως προς την οικονομία. 5. Μελετήσουν το προδρομικό για την εποχή του έργο του Ξ. Ζολώτα «Διοίκηση και Κοινωνία» και να εντοπίσουν το ιδεολογικό στίγμα της οικονομικής θεωρίας που ο ίδιος δίδασκε. 6. Αναφερθούν στον σχηματισμό της οικουμενικής κυβέρνησης του Ξ. Ζολώτα, το έτος 1989 (χρονική διάρκεια, πολιτικό σκηνικό, πρόσωπα που τη συνθέτουν). 7. Διαβάσουν τους δύο ιστορικούς λόγους που εκφώνησε ο Ζολώτας στη δεκαετία του 1950 και οι οποίοι, αν και γραμμένοι στα αγγλικά, χρησιμοποιούσαν λέξεις ελληνικής προέλευσης και να εξετάσουν τα κίνητρα του ομιλητή. Γενικότερα, θα μπορούσαν να αναφερθούν στον γλωσσικό δανεισμό της ελληνικής στις λατινογενείς γλώσσες, στα γλωσσικά δάνεια της ελληνικής και στα αντιδάνεια.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΕΤΑΞΟΥΛΑ ΜΑΝΙΚΑΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE