The Doric temple in Segesta
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Χαρακτικό από την έκδοση του Γάλλου συγγραφέα, κριτικού και ποιητή Αndré Suarès (1868-1948) «Temples Grecs Maisons des Dieux», σε σχέδια του Pierre Matossy που είχε ως θέμα τους ελληνικούς ναούς στη Σικελία και τη νότια Ιταλία, από τη λεγόμενη «Κοιλάδα των ελληνικών ναών», που περιλάμβανε και τις περιοχές του Ακράγαντα και του Σελινούντα. Παρουσιάζει τον περίφημο ναό στην Έγεστα (Σετζέστα) της Σικελίας, ο οποίος σώζεται στην ίδια μορφή και σήμερα. Ο μεγαλοπρεπής αυτός ναός οικοδομήθηκε, από σικελικό πέτρωμα, τραβερτίνη, στο τελευταίο τέταρτο του 5ου αι. π.Χ. Ήταν δωρικού ρυθμού, περίπτερος, με 6 κίονες στις στενές πλευρές και 14 στις μακρές, οι οποίοι στηρίζονταν σε κρηπίδωμα τριών βαθμίδων. Φαίνεται, όμως, πως παρέμεινε σκόπιμα ημιτελής, καθώς δε βρέθηκαν τοίχοι και εσωτερικές κιονοστοιχίες, ενώ παρότι υπήρχαν τρίγλυφα και μετόπες, οι δεύτερες ήταν κενές. Το γεγονός πως η Έγεστα δεν κατοικούνταν από Έλληνες προκάλεσε ερωτήματα στους ερευνητές σε σχέση με την ίδρυση, εκεί, ενός ελληνικού ναού.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Προτείνεται το συγκεκριμένο αντικείμενο να αξιοποιηθεί σε μια προσέγγιση που θα δίνει βάρος στην Ιστορία και στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Ο ελληνικός, δωρικός ναός της Έγεστας υπογραμμίζει την παρουσία του ελληνικού πνεύματος στη Σικελία και σε περιοχές όπου δεν κατοικούσαν Έλληνες. Με τη συγκεκριμένη απεικόνιση, όμως, αναδεικνύεται περισσότερο η σύνδεση της πολιτιστικής κληρονομιάς με τα στοιχεία και τα υλικά του περιβάλλοντος, καθώς ο ναός απεικονίζεται ενταγμένος στο φυσικό του περιβάλλον, σε κάποιο λόφο έξω από την πόλη της Σετζέστας. Προσφέρει, λοιπόν, την ευκαιρία να μελετήσουν οι μαθητές/τριες το τοπίο στο οποίο εντασσόταν ένας αρχαίος ναός και να ερμηνεύσουν τις επιλογές που σχετίζονται με τη χωροταξία του, διερευνώντας τα παρακάτω ερωτήματα - προβλήματα: "ποιο είναι το φυσικό περιβάλλον στο οποίο εντάσσεται ένας αρχαίος ναός;", και "ποια είναι η σημασία του τοπίου για την ίδρυση ενός αρχαίου ναού;".


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE