Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της διδασκαλίας τής Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, της Τοπικής Ιστορίας, της Οικιακής Οικονομίας και των Ερευνητικών Εργασιών για τη μελέτη των ιδιαίτερων πολιτισμικών χαρακτηριστικών και των πτυχών της καθημερινής ζωής μιας περιοχής. Ειδικότερα, μπορούν να μελετηθούν τα είδη των λαϊκών πανηγυριών (εμποροπανήγυρη, ζωοπανήγυρη, θρησκευτικά πανηγύρια), αλλά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και η τελετουργία που τα συνοδεύει (ενδεικτικά: δραστηριότητες θρησκευτικού χαρακτήρα, όπως είναι οι περιφορές εικόνων, εκδηλώσεις ψυχαγωγίας, όπως η μουσική και ο χορός, διαδικασίες συνεστίασης της κοινότητας (κουρμπάνι), αγοραπωλησίες αντικειμένων ή ζώων κ.ά.). Αντίστοιχα, μπορεί να μελετηθεί η επιβίωση ή η εξέλιξη των διαφόρων μορφών πανηγυριού στη σύγχρονη εποχή που είναι αποτέλεσμα των κοινωνικών και πολιτισμικών αλλαγών που συντελούνται. Επίσης, στο ίδιο πλαίσιο μπορεί να ενταχθεί και η μελέτη των εικονιζόμενων προσώπων και πιο συγκεκριμένα το είδος της ενδυμασίας, τα χαρακτηριστικά καλύμματα κεφαλής (φέσια), αλλά και οι λαϊκοί οργανοπαίκτες και τα μουσικά όργανα που χρησιμοποιούν (νταούλι, κλαρίνο).