Η πολη και το φρουριο της Άμφισσας.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του 1923, στην οποία εικονίζεται η πόλη της Άμφισσας από τη νότια πλευρά, καθώς και το φρούριο στο βάθος. Η Άμφισσα, ή αλλιώς Σάλωνα, συνδέεται με πολλά γεγονότα της ελληνικής ιστορίας και ιδιαίτερα την περίοδο της επανάστασης. Μάλιστα το φρούριο της πόλης είναι το πρώτο που πέρασε σε ελληνικά χέρια στις 10 Απριλίου 1821.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να προβληθεί με ψηφιακό προβολέα στο πλαίσιο μαθήματος σχετικού με την ελληνική επανάσταση. Οι μαθητές θα κληθούν να παρατηρήσουν τη φωτογραφία και να την περιγράψουν. Η χαρακτηριστική "λιθιά", ο χαμηλός οικισμός και το φρούριο στο βάθος συνθέτουν το χαρακτηριστικό σκηνικό μιας ελληνικής επαρχιακής πόλης, η οποία συμβαίνει να έχει μεγάλη ιστορία. Η προβολή της εικόνας είναι δυνατόν να ενταχθεί σε διδασκαλία σχετική με την πολιτική οργάνωση των επαναστατημένων Ελλήνων - η Άμφισσα ήταν ἐδρα της λεγόμενης ανατολικής χέρσου Ελλάδος - ή πρόσωπα και γεγονότα, όπως ο Σαλώνων Ησαΐας, ο Οδυσσέας Ανδρούτσος και η κατάληψη του φρουρίου της πόλης την 10η Απριλίου 1821. Τα παραπάνω μπορούν να αποτελέσουν θέματα ομαδικής εργασίας, για την οποία η εν λόγω εικόνα, μαζί με άλλες σχετικές, θα χρησιμεύσει ως αφόρμηση ή υλικό αναφοράς.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE