Τοπιο στο ακρωτηριο του Σουνιου, 1842
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η γκραβούρα απεικονίζει ένα τοπίο στο ακρωτήριο του Σουνίου, ιδωμένο με ρομαντική διάθεση, από κάποιον Άγγλο περιηγητή γύρω στα 1842. Σε πρώτο πλάνο, μέσα σε ένα κατάφυτο τοπίο, διακρίνουμε δύο ανθρώπους, έναν έφιππο και δύο πεζούς, οι οποίοι φορούν την παραδοσιακή φουστανέλλα. Στα δεξιά διακρίνονται επίσης κάποια ερείπια, πιθανόν κάποιου πυργίσκου. Στο βάθος βλέπουμε λόφους, τη θάλασσα και τον ναό του Ποσειδώνα να δεσπόζει στην κορυφή του ακρωτηρίου. Ο ναός εικονίζεται από μακριά και δεν είναι ορατές αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες. Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην υποστήριξη της διδασκαλίας κειμένων Νεοελληνικής λογοτεχνίας που σχετίζονται με τη συνέχεια του ελληνικού πολιτισμού μέσα στο χρόνο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ο διδάσκων μπορεί να προβάλει την εικόνα κατά τη διάρκεια της ερμηνευτικής προσέγγισης κάποιου κειμένου που σχετίζεται με τη διαχρονικότητα και τη συνέχεια του ελληνικού πολιτισμού, με τη σχέση φυσικού ελληνικού τοπίου και ελληνικού πολιτισμού κ.ά. Τέτοια κείμενα είναι λ.χ. πολλά ποιήματα του Ελύτη, του Ρίτσου, του Σεφέρη, με χαρακτηριστικό το "Επί ασπαλάθων" του τελευταίου, το οποίο ξεκινά: " Ήταν ωραίο το Σούνιο τη μέρα εκείνη του Ευαγγελισμού πάλι με την άνοιξη". Η συγκεκριμένη εικόνα αποτελεί κατάλληλη αφόρμηση για το συγκεκριμένο ποίημα. Σε κάθε περίπτωση, με αφορμή την εικόνα ο διδάσκων μπορεί να αναφερθεί σε τρεις χρονικές περιόδους και στα αντίστοιχα θέματα, που "συνυπάρχουν" στην εικόνα:στο μύθο του Θησέα με την αυτοκτονία του Αιγέα στο Σούνιο, στο ρόλο του ακρωτηρίου κατά την κλασική εποχή (στρατηγικός και θρησκευτικός, με την ανέγερση του ναού του Ποσειδώνα το 444-440 π.Χ.), καθώς και στην εποχή σχεδίασης της γκραβούρας, αυτής του νεοσύστατου νεοελληνικού κράτους. Έτσι, οι μαθητές μπορούν να αποκτήσουν μια πολύ καλή εικόνα της αδιάκοπης πορείας του ελληνικού πολιτισμού στον τόπο αυτό από την αρχαιότητα ως σήμερα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Culture - Art - Language Culture - Art - LanguageCulture - Art - Language
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Greece - Europe - Other places Greece - Europe - Other placesGreece - Europe - Other places
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE