Map of Spinalonga island
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για χάρτη του νησιού της Σπιναλόγκας, όπου εντυπωσιάζει η λεπτομερής καταγραφή όλων των σημείων ελλιμενισμού στο νησί. Δημιουργός του χάρτη είναι ο Γάλλος υδρογράφος Joseph Roux. Ο Roux δημοσίευσε στη Μασσαλία, στα 1804, έναν λεπτομερή χάρτη της Μεσογείου (Carte de la Mediterrannée…) σε δώδεκα φύλλα, όπου σημειώνονται όλοι οι κόλποι, τα λιμάνια, τα αγκυροβόλια και τα βάθη στην ακτογραμμή. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και έναν λιμενοδείκτη, τόμο με μεμονωμένες απεικονίσεις της ακτογραμμής της Μεσογείου, ο οποίος βασίστηκε στον παραπάνω χάρτη και επανεκδόθηκε και σε άλλες πόλεις (Γένοβα, Λιβόρνο). Οι λιμενοδείκτες του Roux είναι απόψεις λιμανιών, κόλπων, όρμων με λεπτομερή χαρτογράφηση των υδάτων. Η Σπιναλόγκα, ένα μικρό νησί στην είσοδο της λιμνοθάλασσας της Ελούντας και βόρεια του κόλπου του Μιραμπέλου, έχει έκταση μόλις 85 στρέμματα και το υψόμετρό της είναι 53 μέτρα. Το όνομά της οφείλεται στους Ενετούς, που είτε δεν μπορούσαν να προφέρουν την ελληνική της ονομασία είτε τη βάφτισαν έτσι λόγω του σχήματός της (Spina-Longa=μακρύ αγκάθι).Η ιστορία του νησιού εξακολουθεί να προκαλεί δέος. Υπήρξε ενετικό οχυρό, καστροπολιτεία, καταφύγιο επαναστατών, τόπος εξορίας λεπρών και κρίκος επικοινωνίας με το Κάιρο επί Κατοχής. Στις μέρες μας αποτελεί πόλο έλξης των τουριστών από όλο τον κόσμο. Το 2005 η συγγραφέας Βικτόρια Χίσλοπ έγραψε ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα για τη Σπιναλόγκα με τίτλο «Το Νησί», το οποίο έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από 15 γλώσσες, κάνοντας τη Σπιναλόγκα και την ιστορία της πασίγνωστη σε όλο το κόσμο

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο χάρτης της Σπιναλόγκας θα μπορούσε να αξιοποιηθεί διδακτικά στο μάθημα της Γεωγραφίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αναζητούν σύγχρονους χάρτες και τους συγκρίνουν με το χάρτη του Joseph Roux. Διαπιστώνουν ομοιότητες και διαφορές και προκαλείται συζήτηση μέσα στην τάξη. Στο μάθημα των ΤΠΕ αξιοποιούν το Google Earth για να περιηγηθούν εικονικά στην περιοχή της Σπιναλόγκας. Ως επέκταση σχεδιάζουν δικούς τους ατομικούς ή ομαδικούς θεματικούς χάρτες του τόπου τους (π.χ. τα μνημεία ή τα ποτάμια ή τα προϊόντα κ.ά. του τόπου μου). Στο μάθημα της Λογοτεχνίας προκαλείται συζήτηση με αφορμή το βιβλίο "Το Νησί" της Βικτώριας Χίσλοπ, που αναφέρεται στη Σπιναλόγκα και τους λεπρούς. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αναζητούν και άλλα βιβλία με κοινό θέμα, τα διαβάζουν και τα παρουσιάζουν με οποιοδήποτε τρόπο (εικαστικά, θεατρικά, ως κομικς, ως ποιήματα...). Ενδεικτικά αναφέρουμε την "Άρρωστη Πολιτεία" της Γαλάτειας Καζαντζάκη, το «Νησί των σημαδεμένων» του Θέμου Κορνάρου και "Τα δέκα χρυσά δουκάτα της Σπιναλόγκας" του Κώστα Δανδουλάκη. Προτείνεται να αξιοποιηθεί η βιβλιογραφική βάση Βιβλιονέτ.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή του χάρτη στην ολομέλεια της τάξης
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7437
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps > Types of maps Types of mapsTypes of maps
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > ICT in daily life ICT in daily lifeICT in daily life
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE