Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Πανοραμικη αποψη του Βοσπορου
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για λιθογραφία με κεντρικό θέμα τον Βόσπορο, που δημοσιεύτηκε το 1839 στο βιβλίο της Julia Pardoe "The Beauties of the Bosphorus by Miss Pardoe, from drawings by William H. Bartlett". H Pardoe, Αγγλίδα ποιήτρια και μυθιστοριογράφος, εισχωρεί και περιγράφει τα ενδότερα του καθημερινού βίου, κυρίως των γυναικών, στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Έτσι προσφέρει στο ευρωπαϊκό κοινό μία ακόμη έκδοση (η πρώτη ήταν το 1838), αυτή τη φορά με σχέδια του W.H. Bartlett και δικά της κείμενα, έργο το οποίο επανεκδόθηκε επίσης και μεταφράστηκε στα γαλλικά. Η συγκεκριμένη έκδοση παρουσιάζει όλα τα χαρακτηριστικά (παζάρια, λιμάνια, μνημεία, άνθρωποι, τοπίο κλπ.) της Kωνσταντινούπολης του 19ου αιώνα, την εποχή που θεωρούνταν από τους Ευρωπαίους η κατεξοχήν πόλη των θαυμάτων και των μηχανορραφιών στην Ανατολή. Ο Βόσπορος, ο μικρότερος πορθμός του κόσμου που χρησιμοποιείται στη διεθνή ναυσιπλοΐα, συνδέει τη Μαύρη θάλασσα με τη θάλασσα του Μαρμαρά και το Αιγαίο Πέλαγος. Στην ελληνική μυθολογία έχει συνδέσει την ονομασία του με τον μύθο της Ιώς. Στη συγκεκριμένη λιθογραφία του Bartlett ο Βόσπορος εικονίζεται σχεδόν ειδυλλιακός παρά την αυξημένη κίνηση ιστιοφόρων και ατμοκίνητων πλοιαρίων. Δεξιά διακρίνονται αγωγιάτες με φορτωμένα υποζύγια, ενώ στα αριστερά διακρίνεται το Κάστρο Γιορός ή Κάστρο των Γενοβέζων κοντά στον Εύξεινο Πόντο.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα του Βοσπόρου μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά ποικιλοτρόπως και αυτόνομα σε διακριτά μαθήματα. Θα προτείναμε, ωστόσο, την αξιοποίησή της (μαζί και με άλλες εικόνες) στα πλαίσια ενός σχεδίου εργασίας με θέμα τον Βόσπορο. Θα μπορούσε να γίνει εξακτίνωση του θέματος ως προς την ετυμολογία του ονόματος (Μυθολογία), τη στρατηγική του σημασία από τα αρχαία χρόνια ως σήμερα για την οικονομία (Ιστορία), τη μελέτη του ανάγλυφου (Γεωγραφία). Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες μπορούν να περιηγηθούν εικονικά με το Google Earth (ΤΠΕ) και στη συνέχεια να προσπαθήσουν να αποδώσουν και αυτά το ίδιο θέμα εικαστικά (Αισθητική Αγωγή).

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή της εικόνας στην ολομέλεια της τάξης
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7438

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology
> Natural environment Natural environmentNatural environment
> Planet Earth Planet EarthPlanet Earth
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > ICT in daily life ICT in daily lifeICT in daily life
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > ICT in daily life ICT in daily lifeICT in daily life
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator